Ünnepeink
Rogers Iskola

Idén nem csak az év kezdetét ünnepeltük. Ettől az évtől fogva saját alternatív kerettantervvel működünk. 

Különleges évnyitón vagyunk túl. Több okból is más volt ez a péntek délután, mint szokott lenni. Az új tanév a szokásosnál több újdonsággal szolgál számunkra. A tavalyi év kemény munkájának eredményeként ettől a tanévtől kezdve a Rogers Iskola a saját alternatív kerettanterve szerint működik. Ez nem csak azt jelenti, hogy nem kell külön óraként erkölcstant tanulni, mert ennek a témái eddig is átszőtték az életünket, hanem azt is, hogy iskolánk folytathatja Carl Rogers személyközpontú szemléletére építő oktatási-nevelési módszerét. Folytathatjuk a gyermekekre szabott, tevékenység központú, személyiséget is formáló pedagógiai munkánkat, ahol a közösségi fejlődés és a tantárgyi tanulás egyaránt fontos. 

A tavalyi tanévben nagyon sokan érdeklődtek az első osztályunk iránt, aminek eredményeként az idén két elsős osztály indul – mindkettő 17 gyerekkel. Minden új rogerses polgárt örömmel köszöntünk közöttünk. 

A Rogers Óvoda is komoly munkát tudhat maga mögött, a tavalyi évben kidolgozták az új pedagógiai programjukat, amely a korszerű szemléleten alapuló projektmódszerre épül. Az előző évek során már ezzel a módszerrrel dolgoztak, így sok tapasztalatuk volt, amit most összegeztek. Sok iskolába induló óvodástól kellett elköszönnünk a tavalyi év végén. Nem vagyunk nagyon szomorúak, mert az iskolában nap, mint nap látjuk őket. Az iskolába indulók helyére az óvodánkba sok új kisgyerek érkezett. Őket is sok szeretettel köszöntöttük az évnyitón. 

Nagy öröm számunkra, hogy a tanévnyitón átvehettük a Hospice Iskola címet, amelyet Kovács Anita, a Hospice Alapítvány munkatársa – egyébként háromszoros volt rogerses anyuka – adott át. 

Mindezek után jött az elsősök által legjobban várt része az évnyitónak: az osztályok jelenetei, ajándékai. A zöld osztály játszott egy népi gyermekjátékot a másodikosokkal, s egy postaládát is kaptak tőlük, melyben az év során érkeznek majd feladatok, játékok, levelek nekik. Az ötödikesek sok-sok jó tulajdonságot fújtak rájuk a saját készítésű buborékfújóból. A kék osztályosok állatfigurás díszeket kaptak a 3.-4. osztálytól, melyek díszíthetik az iskolatáskát vagy akár a tolltartót is. A 6. osztály vicces rigmusokkal adta át az ujjbábokat. A 7.-8. osztály mindkét osztályt megajándékozta egy lufifejjel, melyet mindenki kedve szerint alakíthat, gyömöszölhet. Az évnyitó utolsó, legmeghatóbb mozzanata következett, amikor az elsősök megkapják a tudás lángját, és ezzel ők is Rogerses polgárokká válnak. Végezetül most is felcsendültek az ismerős dallamok: „Úgy néztem magamra mindig…” 

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15

További cikkek

Ünnepek

Az ünnepeink adják az életünk kereteit, fontos szerepük van a közösségépítés szempontjából. A tanév mindegyik szakaszát egy-egy ünneppel zárjuk.

 
Tovább

Kultúrkör

Az alsó osztályokban a hagyományos tantárgyakon kívül egy-egy különböző kultúra szimbólumaival, szokásaival, hagyományaival ismerkedünk.

 
Tovább

Óvoda

Színes óvodai életünk projektjei, a közös kirándulások, ünnepeink a gyerekek érdeklődésére és aktivitására helyezik a hangsúlyt.

 
Tovább

Táborok

Az erdei iskola, az év végi tábor és az osztálykirándulások, túrázások, gyakran a szülőkkel együtt, a tantervünk szerves részét képezik.

 
Tovább

Témanap

Diákjaink vegyes korú csoportokban, különféle művészeti ágakban egy előre megadott témát dolgoznak fel sokféle megközelítésben.

 
Tovább

Projektek

A projektek a tanulás-módszertani technikák elsajátítására, kipróbálására adnak lehetőséget. Fejlesztik a kreativitást és a szervezőkészséget is.

 
Tovább