A felsősök sok érdekes, a levegőhöz kapcsolódó, szakkörön vehettek részt vegyes csoportokban.
Hang - Rezgés
A hang-rezgés szakkörön megtapasztalhatták, hogy a rezgés hogyan hoz létre hangot, az hogyan terjed a levegőben. Miután kipróbálták, hogy a testük milyen hangképzésre képes, tárgyakkal is megpróbálták ugyanezt elérni. Pengetős hangszert készítettek fonalból és gumiból, fúvósat lufiból, PET palackból és tölcsérből. A gyerekek nagy kedvence a pohárzene volt: talpas poharakat szólaltattunk meg, amelyek csilingelő hangja nagy tetszést aratott. A szakkör végén minden csoport bemutatta a saját dallamát, amit maga komponált.
Légtorna
A légtorna vonalon elindulva különböző akrobatikus mozgássorokat alkottak a gyerekek kis csoportokban, a tornaterem minden elemét felhasználva. Voltak kötélen táncolók, zsámolyugrók, bordásfalon lengők, szaltózók...
Légzés
A levegő témanap egyik állomásán a gyerekek a pránajámával ismerkedhettek meg érintőlegesen. Kipróbáltunk egy-két egyszerűbb légzésformát, tudatos légzés irányítottuk a figyelmünket. A gyerekek meglepő figyelemmel és meglepő fegyelmezettséggel hajtották végre a feladatokat.
Tudomány
A gyerekek a repülés történetéről végeztek és adtak elő mini kutatásokat Daidalosz és Ikarosz legendájától, léghajókon át, a kísérleti repülőgépekig.
Kísérlet
A gyerekek már sok dolgot tudtak a levegőről, például, hogy a levegő nem semmi, hanem valami. Készítettek lufirakétát és megfigyelték, mekkora erőt ad a kiáramló levegő. Fociztak ping-pong labdával a levegő segítségével. Megfejtették, hogy ha rögtön kifújják a beszívott levegőt, akkor nem jut elegendő oxigén a véren keresztül az agyba. Kísérlettel bebizonyították, hogy levegő van az üresnek látszó üvegben. Egy papírzsebkendőt tettek bele, és vízzel teli tálba nyomták fejjel lefelé. Amikor kivették, a zsebkendő száraz maradt, pedig kívülről úgy tűnt, hogy tele lett vízzel. Ennek is tudták a magyarázatát: az üvegben levegő volt, ezért nem tudott belefolyni a víz. Varázsoltak is. Teletöltöttek vízzel egy poharat, kartonlapot helyeztek a szájára, és felfordították. Megtörtént a varázslat: nem esett le a kartonlap. A szobában levő levegőnek nagyobb volt a nyomása, mint a pohár víznek.
Dráma
A foglalkozás asszociációs játékkal indult. Először azt kértük a gyerekektől, hogy mondják el, mi jut eszükbe a levegőről. A második körben csak levegővel kapcsolatos szavakat lehet mondani. Ezután a "tűz-víz-levegő-föld" játékkal melegítettünk be. A gumiember című gyakorlatot párban végeztük: egyik gyerek a földön feküdt – ő volt a gumiember, a párja mellette állt és egy képzeletbeli pumpával lassan felfújta a gumiembert annyira, hogy majdnem felrepült a levegőbe. Amikor már majdnem kipukkadt a gumiember kiengedték a szelepet és lassan leeresztett a gumiember. Saját testünkből olyan szerkezetet, gépezetet alkottunk, ami levegővel működött majd ezt bemutattuk a csapatnak. A levegővel festésnél elképzeltük, hogy a kilélegzett levegő az ecset, és egy elképzelt formát festünk és színezünk ki vele. Érdekes volt, hogy ki mit rajzolt becsukott szemmel.