Táborok
Rogers Iskola

Idén az ötödikesek és hatodikosok együtt táboroztak Törökmezőn.

Az idei tanévet is erdei iskolával indítottuk. Mindegyik osztály különböző remek programokon vett részt. Legtöbbször gyönyörű napsütéses időnk volt, amikor pedig esett, akkor sem estünk kétségbe. Emlékezetes élményekkel gazdagodtunk, jókat túráztunk, játszottunk, új ismeretekkel gazdagodtunk. Sikerült közelebb kerülni egymáshoz, együttműködőbb csapattá válni.

1. osztály

A legkisebbekkel, a gellérthegyi csúszdaparkban jártunk. 2017. szeptember 13-án nagy kalandra indultunk az elsősökkel. Gyalogosan útra keltünk, elsétáltunk a villamos megállóba, ahol felfedeztünk különböző járműveket, közlekedési táblákat, látássérültek közlekedését segítő eszközöket. Villamossal eljutottunk a Gellért-hegyre, ahol kipróbáltuk a frissen felújított csúszdaparkot. Csúszhattunk, mászófalon mászhattunk. Különösen jó volt látni, milyen jól tudnak a gyerekek együtt játszani. Élményekben, játékokban gazdag napot töltöttünk együtt.

A Méz osztály beszámolója:

Első nap komppal érkeztünk meg a szállodába, ahol körbementünk, és kiderült, hogy van 4 cica és 4 kecske: Fülöp, Izabel, Lajos és Ferdinánd. Egész nap etethettük őket. Felmehettünk a kertben lévő hajóra. Térdig bemehettünk a Dunába. A csajok csináltak gumiból menő karkötőt. Voltunk egy tornázós játszótéren és volt éjszakai cirkusz. Második nap reggel felkeltünk pislogtunk egyet, kettőt, hármat, négyet, ötöt, hatot, hetet, nyolcat, kilencet és százat. Léptünk egyet, kettőt, hármat, négyet, ötöt, hatot, hetet, nyolcat, kilencet és százat. Utána kimentünk az udvarra hajósat játszani. Fából és termésekből tündér és manólakot készítettünk. Az egyik fiú fogott egy gilisztát, amivel megijesztett mindenkit. Fürödtünk a Dunában. A fiúk tutajt építettek és Gyuri vízre rakta. Az egész osztállyal hajósat játszottunk. Barnával éjszakai túrán voltunk. Láttunk denevért, lábnyomokat, csontot és mérgező zöld varangyot. Utána a sötétben ijesztgettük egymást. A harmadik nap sárkányhajózni mentünk és nagyon élveztük. Jó volt túrázni. Sokat játszottunk, jó volt unózni. Láttuk reggel Hógolyó cicát (fekete-fehér cuki cica). Etettünk kecskét és játszottunk farmosat.

Gyömbér osztály

Püspökszilágyon töltöttünk néhány napsütéses őszi napot. A főszerep az erdőé és az erdei állatoké volt. Barangoltunk a környező erdőben, vizsgáltunk állati nyomokat és növényeket. Sanyi bácsi, a nagy vadász, trófeákat és állati bundákat mutatott nekünk. Igen megkedveltük Tüzest, a 400 kg-os házikedvencet. Amikor szabadjátékra került a sor az osztályfoci volt a legnépszerűbb játék. A gyerekek azt mondták, ide bármikor visszamennének.

3. osztály

Királyréten voltunk a Duna-Ipoly Nemzeti Parkban, a Hiúz Házban. Az első nap bejártunk egy tanösvényt, elmentünk egy régi kőbányához, és az ott található barlangban teljes csendben meglestünk egy télre készülődő kis denevérkolóniát. Szerencsénkre az őszi kikerics virágzását is pont elértük, így egy varázslatos mezőn kelhettünk át a Bajdázói-tó felé menet. A második napon 13,7 kilométert gyalogoltunk. Túránk közepén összetalálkoztunk az 5-6. osztályosokkal, nagy meglepetésünkre. Az utolsó napon mindenki vízbiológussá vált egy pár órára. A Nagy-Vasfazék-patak és a Bagolybükki-patak találkozásánál vízmintákat gyűjtöttünk, és makrobiológiai vizsgálatokat végeztünk hatalmas lelkesedéssel. Szabadidőben a a gyerekek a szállásunk melletti patakban játszottak, gátat építettek, köveket gyűjtöttek, az erdőben szaladgáltak, vagy a kertben található madárles odúban kuckóztak. Oda és vissza a Királyréti Kisvasúton zötyögve láthattuk a Börzsöny csodás élővilágát. Tetszett, visszamennénk.

4. osztály

Mi negyedikesek csodás öt napot töltöttünk Horányban. Sok izgalmas kalandban volt együtt részünk: éjszakai túráztunk, fürödtünk a Dunában, sárkányhajón eveztünk együtt, íjászkodtunk, lovagoltunk, és csodás tűzzománc nyakláncokat készítettünk. A szigetről kirándultunk Szentendrére is. A táborban töltött napok alatt, sok mindent megtanultunk ennek a gyönyörű szigetnek a növény és állatvilágáról. Lettek új kedvenc közös játékaink, amiket nagyon szívesen játszottunk együtt a szabadidőnkben. Gyorsan elrepült ez a pár nap, jó érzés így kezdeni a tanévet!

Zöld és Kék 5. osztály és a 6. osztály

A három osztály idén együtt táborozott Törökmezőn, ráadásul az egész napos túránk alatt még a harmadikosok is csatlakoztak hozzánk. A szálláshelyünk melletti apró állatkertben többször megfordultunk, volt ott sarki róka, szurikáta, láma, ormányos medve három kicsinye, kenguru, pici kecske és malaaac. Gyilkosoztunk, métáztunk, divatbemutatóval készültünk, számháborúztunk, kalandparkoztunk. Drámajáték keretében háztartási gépekké alakultunk, volt akinek csak – ezt még leírni is nehéz – az ütvefúró jutott és a targonca. Kicsit tanultunk is. Hallgattunk szarvasbőgést, vizsgáltunk vizet és gyógynövényeket, megkóstoltuk a csalánt, de kincskeresésre is jutott időnk. Még több ilyen négy napot! Lehet?

7. osztály

A Mókus Suli Erdészeti Erdei Iskola és Erdő Háza a Mecsek-hegység és a Zselic találkozásánál fekszik az erdőben, Hetvehely falutól 2 km-re. Egy gyönyörű, kényelmes ház, ahol reggelente szarvasbőgésre ébredtünk, láttunk rókát és Kriszta még szarvast is. Az Erdei iskola tanárai segítségével ismerkedtünk az ökoház tulajdonságaival, a turista térképpel, a tájolóval, az erdő állataival, növényeivel, a vadászat különlegességeivel. 7 km-t sétáltunk az abaligeti cseppkőbarlangba, ahol láttuk a barlang szívét, gyógyító termét, az óriások könyvtárát, Hófehérkét és a hét törpét, pálmafát, tevekaravánt, polipcsapatot, és az ingókövet, amely csikorog, ha hazudós ember megy át alatta. A barlang melletti tóban vadkacsákat etettük, a parton macskát simogattunk. Visszafelé kicsit jobban bírtuk az emelkedőket, gyorsan megtettük a 7 km-t. Három reggel néhányan biciklivel mentek reggeliért a faluba, csütörtökön pedig mindannyian felkerekedtünk, hogy Rózsika néni segítségével ismerkedjünk a falu történetével, mai életével.

További cikkek

Ünnepek

Az ünnepeink adják az életünk kereteit, fontos szerepük van a közösségépítés szempontjából. A tanév mindegyik szakaszát egy-egy ünneppel zárjuk.

Kultúrkör

Az alsó osztályokban a hagyományos tantárgyakon kívül egy-egy különböző kultúra szimbólumaival, szokásaival, hagyományaival ismerkedünk.

Óvoda

Színes óvodai életünk projektjei, a közös kirándulások, ünnepeink a gyerekek érdeklődésére és aktivitására helyezik a hangsúlyt.

Táborok

Az erdei iskola, az év végi tábor és az osztálykirándulások, túrázások, gyakran a szülőkkel együtt, a tantervünk szerves részét képezik.

Témanap

Diákjaink vegyes korú csoportokban, különféle művészeti ágakban egy előre megadott témát dolgoznak fel sokféle megközelítésben.

Projektek

A projektek a tanulás-módszertani technikák elsajátítására, kipróbálására adnak lehetőséget. Fejlesztik a kreativitást és a szervezőkészséget is.