A Gesztenye osztályban a közlekedési volt a téma.
A Rogers iskolában a különböző projektek a tanulás-módszertani technikák elsajátítására, kipróbálására adnak lehetőséget a gyerekeknek. A projektek egyaránt megmozgatják kicsik és nagyok fantáziáját, alkalmat adnak a választásra és olyan, tantárgyakhoz nem köthető készségek kibontására, mint a kreativitás, a jó szervezőkészség, vagy épp a tolerancia. A projektek során egy adott témát járunk körül különböző módokon: játékok, mozgás, kreatív tevékenységek, önálló kutatás, dráma, külső helyszínek meglátogatása.
Az első osztályban a közlekedés projektünk egy héten át tartott, sok különböző tevékenységet ölelt fel. Beszélgettünk az osztályban a közlekedési szabályokról és megterveztük egy város úthálózatát. Meglátogattuk a vasúttörténeti parkot, ahol kipróbáltuk a hajtányozást, felmásztunk régi mozdonyok vezetőfülkéjébe, egyszóval igazi mozdonyvezetőnek érezhettük magunkat. A Miniverzum makettvárosba is elmentünk, ahol a városi közlekedés foglalkozáson vettünk részt. A projekt lezárásaként megkértük a gyerekeket találják ki milyen lesz a jövő közlekedése. Fantasztikus alkotások születtek, amik kreativitásról, tájékozottságról és innovatív gondolkodásról árulkodnak. Voltak, akik a nagyvárosi dugóhelyzet megoldására hoztak ötleteket, mások új technológiákon gondolkoztak, a robotika és a teleportálás nagyon foglalkoztatta az elsőseinket és volt, aki a metróhálózat továbbfejlesztését tervezte meg. Nagyon büszkék vagyunk rátok Gesztenyék!