"Jó volt a Rogersbe járni és meghatározó élményként emlékszem rá. Jó, hogy tegeződtünk a tanárokkal."
Nagy Ádám 1992-1998 között járt a Rogers Iskolába. Az interjú 2011-ben készült.
Most hol tanulsz vagy dolgozol?
Jelenleg a Würth Szereléstechnika Kft-nél dolgozom, mint vevőszolgálati munkatárs, elég szerteágazó feladatkörrel. És mellette távoktatáson tanulok a Budapesti Gazdasági Főiskolán Kereskedelmi és Marketing szakon.
Ha most nem velem beszélgetnél, akkor mit csinálnál?
Valószínűleg valamilyen házit írnék, vagy sétálgatnék fel s alá szűkebb, tágabb környezetemben.
Egészítsd ki a mondatot: "Szeretném, ha az emberek jobban odafigyelnének arra,...
...ami igazán fontos, az egyszerű, apróbb dolgokra, melyek az igazi, tartós örömet okozzák: egy jó beszélgetés, egy erdei kirándulás, szemlélni a környezetet, hanyagolni a felszínes gondolatokat, elfelejteni a közhelyeket, stb.
Mi a gyakori szavajárásod?
Nem panaszkodunk. Ne használjuk az időjárásra azt, hogy rossz! Az időjárás lehet szeles, esős, hűvös, de rossz semmiképp sem.
Mi a legmeglepőbb dolog, ami veled történt eddig?
őőőőőőő
Miben vagy igazán jó?
A pozitív gondolkodásban, szorgos, kitartó tudok lenni és mindig kapható vagyok egy kis mókára vagy egy nem hétköznapi programra.
Mi az amihez nagyon nem értesz?
Megjátszani magam.
Mi a kedvenc időtöltésed?
Felfedezőtúrákat tenni Budapesten és a természetben, letérni az ismerős útvonalakról. Budapesten lakom születésem óta, és még mindig találok általam eddig nem ismert részleteket, helyeket.
Gyerek korodban mi akartál lenni?
Hmmm. erre már nem nagyon emlékszem. Talán buszvezető.
Mi az életfilozófiád?
Ne az elégedetlenkedéssel töltsük el napjainkat, mert az élet rövid.
Mikor jártál a Rogers Általános Iskolába?
1992-től 1998-ig.
Hogy kerültél a Rogers-be?
Bátyám ide járt, nem volt kérdés, hogy én is ide fogok.
Mi a legjobb emléked a Rogers suliról?
A kellemes, családias légkör.
Mi az első dolog ami eszedbe jut a Rogers-ről?
Hogy jó volt oda járni és, hogy meghatározó "élményként" emlékszem rá. Plusz, hogy tegeződtünk a tanárokkal. Azóta is sokan meg szoktak lepődni ezen, amikor mesélem.
Egészítsd ki a mondatot: A Rogers Iskola más mint a többi, mert...
...mint ahogy az iskola nevében is megjelenik személyközpontú, azaz az egyén és képességei állnak középpontban, a diák, a tanár, a szülő együttműködő közössége.
Van még bármi, amit szívesen elmesélsz?
Nos, emlékképek rendezetlenül: Azok a bizonyos fekete csövek a Laura utcában, mekkora kihívás volt rajtuk mászkálni, a bátrabbak a felső csőre is felmerészkedtek, dacolva a két cső közötti távolsággal, meg amikor ugyanott fel volt töltve mindkét medence, a focimeccsek a ferde pályán, Kamaraerdőben a 30 perces nagyszünet, amiből kb. kétszer öt perc volt, amíg elsétáltunk a hátsó pályára. Amikor, hát ilyen is volt, az órai hangoskodás miatt kint töltöttük az időnket és feltaláltuk a kukalabdát. Egy kb. teniszlabda nagyságú labdával kellett (volna) betalálni a narancssárga színű kukába. Ugyancsak Kamaraerdő: a teremből nyíló kis kamrában ismerkedtünk a Hupikék Törpikék 1,2,3,... ki tudja hányadik lemezével. Tábor utolsó estéjén az esti túrák. Mindig az akkori hatodikos osztály szervezte, nagy szó volt, amikor mi csinálhattuk. Az ünnepségek, pl. az éves rendes szüreti mulatság, amikor a budaörsi reptér mellé mentünk ki szőlőt szedni és utána abból préseltünk mustot. És még mennyi és mennyi emlékkép...