Óvodai élet
Rogers Óvoda

A gyerekek megnézhettek egy igazi tűzoltóautót, és megismerkedtek a tűz mitikus és valós történetével.  

Még augusztusban megterveztük az idei témákat. Úgy gondoltuk, a négy őselemet fogjuk körbejárni. Legutóbb a levegőről tudtak meg sok dolgot a gyerekek. Most a farsangi kiszebábot égető lángok emlékeként a tűz volt a téma. Ezúttal az óvodánk is csatlakozott a programhoz, ott egész héten tűz projekt volt. 

Reggel az osztályokban beszélgettünk az iskolás gyerekekkel a tűzről, kinek mi jut róla eszébe, kit mi érdekel a témával kapcsolatosan. Úgy tűnt, van olyan osztály, akit elsőre kevésbé érintette meg a téma. A beszélgetések után egy igazi tűzoltó autó várta a gyerekeket az udvaron. Megnézhették kívül belül, beszélgethettek a tűzoltókkal. Megtudhatták mi mire való, milyen jellegű esetekhez szokták hívni őket. Erre a napra szakkörökkel készültünk. Igyekeztük minél több oldalról megközelíteni a témát. A gyerekek a felkínált szakkörök közül választhattak négyet. A választás nem volt egyszerű, sok izgalmas ötlettel álltak elő a tanárok; A tornateremben sportjátékokat játszhattak, természetesen volt Tűz – víz - repülő és Tűzlabda. Többféle módon megismerkedhettek Prométheusz történetével, az egyik szakkörön meghallgathatták a történetet és illusztrációt készíthettek hozzá, míg egy másik helyen drámajátékokkal dolgozták fel a történetet. Lángvilág címmel alkothattak, fotókartonból vágtak ki lángokkal kialakított formákat. Vörös, narancs, sárga és lila pauszpapírt ragasztottak mögé így varázslatos képek születtek. Megismerkedtek a tűz használatának történelmi hátterével. Plakátot készíthettek arról, mit kell tenni tűz esetén. Mozgásos, táncos foglalkozás is volt, ahol tűz témára álló és mozgó szobrokat alkottak a gyerekek, imaginációs játékokat játszottak, és tűztáncot táncoltak. Gyufából alkothattak, először csak síkban képeket, majd többen térbeli alkotásokat is készítettek. Többen felhasználták a gyufásdobozokat, és fantasztikus kishajók születtek. A zene is megjelent a témanapon, különböző művekben figyelhették meg a tűz megjelenítését, és az Ég a város dallal játszhattak többféle módon a gyerekek. Sokféle összetételben jelenik meg a tűz, ezekkel a szavakkal volt activity játék az egyik szakkörön. És volt tűzfestés, a tűz színeit, hangulatát festették meg a gyerekek. Gyönyörű alkotások születtek, a harmadik emeleten lehet megnézni őket. 

A szakkörök után a tornateremben gyűltünk össze. Itt minden szakkörről mesélt valaki, amit lehetett, megmutattak egymásnak a gyerekek. Közös lezárásként elénekeltük az Ég a város című dalt. A lezárás után az osztályok magukban is átbeszélték a napot. Tetszett a gyerekeknek a sokféle program. Volt, aki azt mondta, hogy reggel a címek alapján még azt hitte, nem tud választani, de aztán végül minden tetszett, ahova eljutott, sőt volt olyan is, amit sajnál, hogy kimaradt. Abban az osztályban is jó véleménnyel voltak a napról, ahol előzetesen még nem lelkesedtek a témaválasztásért. 

1
2
3
4
5
6
8
7
9
 

További cikkek