Szakmai blog
Rogers Iskola és Óvoda

Az Erasmus+ program a tanárképzés területén kivételes lehetőséget kínál a szakmai fejlődésre.

Az Erasmus+ nemzetközi pedagógus továbbképzéseken való részvétellel szeretnénk, ha munkatársaink módszertani palettája színesebb és változatosabb lenne, hogy a változó kihívásoknak új és innovatív módon tudjanak megfelelni. Az Erasmus+ programon keresztül a résztvevők számára nemzetközi szinten nyílik lehetőség kapcsolatok kialakítására, új oktatási módszerek megismerésére és az európai pedagógiai kontextusokban való tapasztalatszerzésre. A program révén az oktatók számára egyedülálló esély nyílik a szakmai horizontjuk kiterjesztésére és a modern oktatási trendekbe való bekapcsolódásra. A pályázat révén lehetőséget teremtünk, hogy pedagógusaink ne csak anyanyelvükön, hanem idegen nyelven is hozzáférjenek a világ számos pedagógiai tartalmához. Csatlakozni kívánunk az európai pedagógus közösséghez, nemzetközi kapcsolatokat kialakítva olyan fejlődni vágyó európai oktatókkal, akikkel később stratégiai partnerségi pályázatokban is részt veszünk, tapasztalatokat cserélünk és közös projekteket tervezünk. Érdeklődéssel kutatjuk azokat az európai iskolákat, ahol a Rogers Iskola által képviselt értékek hasonlóképpen jelennek meg a mindennapi folyamatokban, mint nálunk. A jövőben reméljük, hogy nemcsak kapni, hanem adni is tudunk, hiszen saját tapasztalatainkat is megoszthatjuk a nemzetközi színtéren.

"A pályázaton való részvétel számunkra az oktatásfejlesztés eszközének számít, európai jó gyakorlatok megismerésére és szakmai hálózatok kiépítésére használjuk."

A program eredményeként a Rogers Iskolában lehetőség nyílt több pedagógusunknak eddig 7 alkalommal részt venni továbbképzéseken az Európai Unió különböző országaiban. Tanultunk 3D nyomtatásról Spanyolországban, ismerkedtünk a finn oktatási rendszerrel, részt vettünk angol nyelvi kurzuson és tapasztalatokat osztottunk meg konfliktuskezelésről és bullying megelőzésről Firenzében.

A megvalósult továbbképzések eredményeit kollégáinkkal szakmai napok keretében osztottuk meg. Emellett diákjaink is részesültek a tapasztalatokból. Szerveztünk egy "Ablak a világra" témanapot, melyen népszerűsítettük a programot a gyerekek és a szülők körében. Az új tapasztalatok alapján szakköröket indítottunk, és több kolléga, beleértve az óvodában dolgozó munkatársakat is, csatlakozott a 2024-es pályázati programhoz. Kialakult számos nemzetközi kapcsolat, melyeket későbbi együttműködések céljából szeretnénk kiszélesíteni. A fennmaradó 6 továbbképzést 2024. tavaszra és nyár elejére tervezzük.

A továbbképzések résztvevőinek a beszámolóit egy erre a célra létrehozott "Rogers Iskola - Otthon Európában" című microsite-on tettük közre.

1
2
3
3
1
3
3

További cikkek