Projektek

A különböző projektek a tanulás-módszertani technikák elsajátítására, kipróbálására adnak lehetőséget egy saját téma feldolgozása és bemutatása kapcsán. Ezek egyaránt megmozgatják kicsik és nagyok fantáziáját, alkalmat adnak a választásra és olyan, tantárgyakhoz nem köthető készségek kibontására, mint a kreativitás, a jó szervezőkészség, vagy épp a tolerancia.

Ilyen projekt például a mestermunka, a témanapok, a délutáni szakkörök és a nagyoknál a komplex óra.


Petőfi és a szabadság témanap

Ez a témanapunk már a március 15-i ünnep előkészítése volt. A forradalmi napokon túl a korszak hátterét is meg szerettük volna mutatni a gyerekeknek a korszakra jellemző, gyerekeknek is szóló alkotásokon, Petőfi életén keresztül. A témát művészeti ágakra felfűzött foglakozásokon vegyes korcsoportban járták körbe a gyerekek.

Bővebben...

Korcsolyázás 2014

A karácsonyi szünet utáni időszakban ismét együtt járt korizni az egész iskola a szakköridőben. Megkérdeztük a gyerekeket, hogy mi a véleményük arról, hogy tanítási időben az egyész iskola együtt jár korcsolyázni? Hogy szerintük miért jó, ha valaki tud korcsolyázni? Hogy látják, mennyit fejlődött a korcsolya tudásuk? Mit kedvelnek a legjobban a korcsolyázós délutánokon?

Bővebben...

Új udvar témanap

Iskolánk középtávú terveiben szerepel az udvar megújítása. Ehhez nagy segítséget kapunk a Magyar Tájépítész Szövetségtől mert idén az Év Junior Tájépítésze Díj feladatául a Rogers Óvoda és Iskola udvarának megtervezését tűzték ki. A januári első témanapunkon játékos feladatokon keresztül határoztuk meg a vágyainkat, álmainkat, hogy milyen udvart képzelünk el magunknak.

Bővebben...

Kódolás hete

A Code.org nevű non-profit szervezet a számítástechnika oktatásának a támogatását tűzte ki célul. 2013 végén országos kampányt indítottak általános iskolák számára Amerikában. A kezdeményezés, ami az "Hour of Code" nevet kapta, arra kérte az iskolákat, a tanárokat és a szülőket, hogy csatlakozzanak a Computer Science oktatási héthez, aminek célja a számítógépes programozás oktatása. A kezdeményezés támogatói között van több szervezet és magánszemély, köztük a Google, a Microsoft, az Amazon, az Apple, Bill Gates, Mark Zuckerberg. Világszerte több mint 10 millió diák tanult programozni, a programhoz a Rogers Iskola is csatlakozott. A programról további információ és ingyenes oktató anyagok elérhetőek a code.orgés a csedweek.orgoldalakon.

Bővebben...

Fekete-fehér témanap

Az idei évünk első témanapja a Fekete – Fehér volt. Szerettük volna megmutatni és felfedeztetni a gyerekekkel, hogy milyen sokszínű is lehet egy ilyen egyszerű téma. A nap indítása a tornateremben zajlott, ahol az egész iskola megnézett két filmet, majd Fekete – Fehér – Igen – Nem játékokat játszottunk. Végezetül a szakkört tartók mesélték el, hogy náluk a nap folyamán milyen tevékenységekkel is lehet foglalkozni.

Bővebben...

Témanap

A témanapok alkalmával a gyerekek vegyes korcsoportban adott témának különböző oldalról való megközelítésével foglalkoznak, más és más művészeti ágakban (zene, mozgás, képzőművészet, dráma) tevékenykednek.

A januári témanapunkon József Attila: Indiában, hol éjjel a vadak című versét dolgoztuk fel.

Rogers Iskola és Óvoda

Video :: Vers témanap

Szakkör

A szakkör kötelezően választható délutáni foglalkozás iskolaidőben. A gyerekek 5-6 hetente megújuló szakköri tevékenységek közül választhatnak.

Ebben a videóban a karácsonyfadísz készítő szakkörön, a gyerekek a pelenkaöltést tanulják.

Rogers Iskola és Óvoda

Video :: Pelenkaöltés szakkör

Mestermunka

A Mestermunka készítésekor a diákok olyan tartalmában és formájában - szabadon választott témát dolgozhatnak fel, ami őket a legjobban érdekli. Ez az első hat év lezárása, melyben képet kaphatnak magukról is a kutatás, megírás, összeállítás, formába öntés terén. Egyben előremutató lehet számukra és a felnőtt világ számára is a későbbi saját tanulási technikájukra.

Komplex óra

A megszokott rogerses órák stílusában nem a tantárgyak szigorú határain belül mozgunk, tevékenykedünk, tanulunk, hanem, mivel általában egy természettudományos és egy társadalomtudományos tanár van jelen, interdiszciplináris szemlélettel, problémaközpontúan járunk egy-egy kérdés végére, dolgozunk fel sokszor heteken keresztül egy témakört. Gyakran a gyerekek önálló prezentációkat készítenek, amit az osztálynak bemutatnak.