Munkatársaink

Carl R. Rogers: "A tanár ne merev maszkként hordozza tanárságát, amely felvételekor személyiségének egy részét otthon hagyja."

Munkatársaink kiválasztásánál nagy hangsúlt helyezünk a rogersi szemléletmóddal való összhangra mind személyiségjegyek mind a tanításhoz, neveléshez való hozzáállás szempontjából. A tanításban a tanulás facilitálására helyezzük a hangsúlyt: facilitáló, azaz serkentő légkört teremtő tanárokat keresünk.

A Rogers Iskolában és Óvodában az alábbi munkatársak dolgoznak:

  • 19 iskolai pedagógus
  • 3 óvodapedagógus
  • 1 logopédus
  • 2 pszichológus
  • 1 gazdasági vezető
  • 1 pénzügyi munkatárs
  • 1 iskolatitkár
  • 1 rendszergazda
  • 2 óvodai dajka

Carl Ransom Rogers (1902–1987) nagy hatású amerikai pszichológus volt, a humanisztikus pszichológia alapítói közé tartozott. 1972-ben megkapta az Amerikai Pszichológia Társaság Award for Distinguished Professional Contributions nevű elismerését. Élete vége felé Nobel-békedíjra jelölték a dél-afrikai és észak-írországi belső konfliktusok terén végzett munkájáért.

Carl Rogers élete és munkássága a Wikipédiából, a szabad enciklopédiából

Lipták Erika - igazgató

Lipták Erika (Era), 1991-ben kezdett a Rogersben. "Amikor a Rogers Iskolára rátaláltam, úgy éreztem, ez valami igazán más és nagyon jó." Tanult drámajátékot, pszichodrámát, kooperatív tanítást, differenciálást, elvégezte a Gordon tanfolyamot és járt mentálhigiénés képzésre. Era magyart, drámát tanított és osztályfőnök volt mielőtt átvette az igazgatói feladatot 2012-ben. "Nagyon fontos számomra, hogy a gyerekekkel együtt nőjek fel. Minden izgat, ami velük történik, nagy öröm számomra minden nap megélni, hogyan okosodnak, szépülnek és hogy mindig bölcsek. Javíthatatlanul hiszek a kérem, köszönöm és a bocsánat szavak erejében, meg abban, hogy együtt lehet, együtt jó!

liptak erika

Bacsik Ágnes tanító, osztályfőnök

Alsós tanító és osztáyfőnök vagyok és alkalmanként matematikát is tanítok felsőbb osztályokban. Szeretem, hogy a Rogers Iskolában közvetlen a kapcsolat a gyerekekkel és a szülőkkel. Másként nem is tudnám csinálni. Van egy kamasz fiam és egy lányom, a férjem is pedagógus. Szabadidőmben szeretek kirándulni, táncolni, olvasni, süteményt sütni, egy tea mellett barátokkal beszélgetni.

bacsik agnes

Dobos Orsolya gyermekével otthon

1997-ben, szinte pályakezdőként érkeztem a Rogersbe. Azóta voltam osztálytanító, tehetséggondozó, szaktanár, osztályfőnök:itt mindenkinek lehetősége van kipróbálni magát. Tanítottam matematikát, éneket, drámát, természetismeretet. Dolgoztam ovisokkal, alsósokkal, felsősökkel, tartottam szülőknek csoportot. 2008-tól gyermekem születéséig igazgatóként vettem részt a közös munkánkban. Szoktam irigyelni a gyerekeinket: bárcsak én is ilyen iskolába járhattam volna!

Kecskeméthy Ágnesiskolatitkár

Mielőtt a Rogersre találtam is sokszínűek voltak a napjaim. Voltam Anya - és mindig ez a legfon- tosabb: a két gyerekét óvó, szeretgető; voltam barát: bölcsen hallgató, együtt síró, együtt nevető; voltam gyerek: játékos, táncolós; és voltam felnőtt: gyermekeire büszke, a szüleit féltő. Itt a Rogersben mindegyikből meríthetek egy kicsit, így leszek iskolatitkár: sok gyereket óvó, kéz alá dolgozó, intézkedő, szervező, tanárokat és szülőket segítő.

Jacsó Rita tanító

Szavakban: maci, kosár, göndör haj, vidámság, alvás, deguk, muffin, sqash, karácsony, játék. Mondatokban: 2004-ben végeztem az ELTE Tanító- és Óvóképző Kar tanító szakán német műveltségterületen. Azóta elvégeztem ugyanitt a fejlesztő pedagógia szakot, és pedagógus szakvizsgát is tettem. 2004 szeptemberétől dolgozom a Rogers Iskolában.

Jancsó Rita

Navrasics Judit gyermekével otthon

A főiskola befejezése után valami nagyon másra vágytam. Valami általam akkor még nem megfogalmazhatóra csak egyszerűen másra, mint amiben akkor éltem, gondolkodtam. Kerestem Magyarországon, kerestem Svédországban, de mindaddig nem jártam sikerrel, ameddig 2013-ban a Rogersbe nem kerültem. Itt mindent megtaláltam, amire vágytam: értékes emberi kapcsolatokat, egymásra figyelést, önállóságot, együtt fejlődést, izgalmas mindennapokat. Már nem keresgélek tovább, csak élvezem, hogy itt napról napra több és több lehetek.

Rubin Veronika matematikatanár, osztályfőnök

1997 óta tanítok itt, többnyire matematikát. Előző osztályommal hat évig együtt voltam és ez nagyon jó volt nekem. Bemutatkozásként álljon itt a mostani kedvenc haikum: Ó csiga, mászd meg a Fujiamát, de csak lassan, csak lassan. Két unokám van, M. Áron(4 éves ) és M. Máté (6 éves). Egyik este békésen üldögéltek a kádban. Máté: "Öcsike, ha valami van, akkor nem kell harapni meg rúgni, hanem meg kell beszélni".

Stefanov Katalin gyógypedagógus-logopédus

Nagyon érdekel a tanulási zavar jelenségköre, a diszlexia, a diszgráfia, diszkalkulia diagnosztikája és terápiája. Ezen belül és kívül a tehetség, kreativitás kifejezetten izgalmas, érdekes kérdés (számomra), ezzel mostanság sokat, intenzíven foglalkozom. A Rogers Iskola olyan feladat ellátására kért fel, amely éppen arról szól, ami engem nagyon érdekel. Itt is ragadtam, azóta itt vagyok.

Tallér Júliatanító, osztályfőnök

Tanító, tanár, anya, feleség, gyerek, barát. Párhuzamosan, időnként egymást felülírva. A szerepek együtt működnek csak igazán. Ettől vagyok az, aki vagyok.

Korányi Dóra Óvoda- és iskolapszichológus

Első élményem a Rogers iskolából 1993-ból van, amikor, mint diák elkezdtem idejárni. Hat éven át voltam az iskola tanulója, mely sok szempontból mai napig meghatározza az életemet; a szabadság, az önmegvalósítás, de egyben a másokra való odafigyelés fontossága mind olyan értékek, amiket itt tanulhattam. 2017 januárjában az ELTE-n végeztem pszichológusként, klinikai és egészségpszichológia szakirányon. Gyakorlatot szereztem tréningeken, pszichiátriai és rehabilitációs intézményekben, illetve pszichodrámában. A pszichológia mellett a zene és az éneklés a fő szakterületem. Nagy öröm, hogy újra a Rogers iskolában lehetek, és munkámmal hozzátehetek a diákok, szülők és a tanárok jóllétéhez.

Korányi Dóra

Bárdosné Györfi Klára gyermekével otthon

Szeretek új dolgokkal ismerkedni, vonzanak a kihívások. Enélkül talán nem is lehetnék a Rogersben. Itt minden nap új dolgokkal állít szembe, s nekem egyre több válaszom van ezek megoldására. Jó érzés ennyire közel engedni magamhoz a gyerekeket, általuk én is több lehetek, s bízom benne, hogy én is tudok olyat adni nekik, melyet a lelkük legmélyén elvisznek majd az ÉLETbe.

bardosne gyorfi klara

Bence Kata pedagógiai asszisztens

A világ megismerése, a tanulás számomra öröm - az a célom, hogy ezt minél hitelesebben átadhassam a rám bízott gyerekek számára. Hálás vagyok, hogy a Rogers Iskola támogatja ezt a törekvésemet. 2017 tavaszán végeztem az ELTE tanítóképző karán, lelkes izgalommal várom a pálya kihívásait. A művészeti és a humán műveltségterületek állnak legközelebb hozzám. Igyekszem minél többet megtapasztalni az iskola életéből, és mindig "jó időben, jó helyen lenni", hogy mindenkinek hasznára lehessek.

Bence Kata

Kontár Balázs művészettanár, osztályfőnök

2003-óta tanítok és tanulok a Rogers Iskolában. Sokat festek, rajzolok, és tapasztalataimat szeretem megosztani a gyerekekkel. Jelenleg a nyolcadik osztály egyik osztályfőnöke vagyok, ami egy nagyon szép kihívás számomra. Amit a sulin kívül teszek-veszek: rengeteget bringázok, sütök-főzök, jókat eszem, festményeket, grafikákat állítok elő, tárgyakat alkotok a ruhakiegészítőktől kezdve a gyermekjátékig.

Németh Kálmán történelemtanár, osztályfőnök

2007 óta tanítok a Rogers Iskolában történelmet (és sok minden mást). Időnként nagyon zavar, hogy az univerzumnak csak egy icipici részét láthatom és érthetem meg. Ezt a fájdalmat erősen mérsékli, hogy a világ két legszebb és legokosabb kislányának apukája vagyok. Szeretek utazni és sportolni. Kedvenc színem a piros és a zöld, kedvenc könyvem most "A gyűrűk ura" és a "Vitéz Belizár", kedvenc iskolám a Rogers Iskola.

Sárközy Tímea angoltanár

Két éve kezdtem el angolt tanítani egy sportiskolában, eközben ismerkedtem meg közelebbről az élménypedagógiával. Ami leginkább megfogott az a tapasztalati tanulás, az egyszerű outdoor módszerekben rejlő lehetőségek. Manapság a személyközpontú pedagógia foglalkoztat: az önmagunkat adás erősítése, a tévedések tanulási folyamatként való kezelése.

Stodulka Gábor biológiatanár

Biológia-földrajz szakos tanár. 1995 és 2004 között már tanított és osztályfőnök is volt nálunk. Most újra velünk van és 7-8. osztályosoknak biológiát tanít.

Szenttamási Bernadett tanító, osztályfőnök

Pályakezdő tanítóként olyan állást szerettem volna, ahol a gyerekek és a tanítók őszinték lehetnek egymással, ahol segítik a munkámat, ahol örülnek az új ötleteknek, ahol szeretnek táncolni, ahol a színház és a drámajáték a mindennapok része, ahol igazi kincsekre találok.

A Rogers Iskolában megtaláltam ezt a helyet, azóta is itt vagyok.

Verba Debóra tanító

Kerestem és megtaláltak. Én esélyt adtam a lehetőségnek, ők bizalmat szavaztak nekem és most itt vagyok az elsős Méz osztály egyik tanítójaként. Kiváltságnak tartom, hogy taníthatok és még inkább kiváltságnak, hogy tehetem mindezt egy olyan iskolában, mint a Rogers. Még nem régóta vagyok rogerses, de olyan, mintha mindig is köztük lettem volna. Szeretem, hogy a Rogers Iskola egy nagy család. Szabadidőmben szeretek olvasni, filmet nézni, utazni, túrázni, fotózni, kreatívkodni.

Verba Debora

Rétlaki Pájer Zita tanító

Anyaként is fontos számomra, hogy a gyermekem nyugodt légkörben sajátítsa el az ismereteket, tanulhasson, úgy, hogy közben észrevétlenül szerezze meg a tudást. Éppen ezért vagyok boldog, hogy egy olyan elfogadó környezetben taníthatok, mint a Rogers Iskola, ahol a gyerekek nyugodt és harmonikus körülmények közt lehetnek, s melyben egyre többet és többet akarnak úgy tudni, hogy kérdéseikkel mindig van kihez fordulniuk. Hiszem, hogy a tanulás szeretetét kell megtanítani, amely a megszerzett tudással kiegészülve képessé tesz arra, hogy új utakat fedezzünk fel.

Rétlaki Pájer Zita

Buzás Krisztina tanító, osztályfőnök

Tanítóként, majd néhány évvel később gyógypedagógusként is végeztem. Több évet dolgoztam állami iskolában, mielőtt a Rogersbe kerültem. Örülök, hogy van viszonyítási alapom, látom, hogy lendülettel és jókedvvel is lehet tanítani. Nagy a pörgés, sokszor elragad bennünket az „élet”, mégis a nyugalom az, ami számomra a legmeghatározóbb itt. Tanulás forrása lehet bárki és bármi, ezt nap, mint nap megtapasztalom. Kisfiam még óvodás, hihetetlen csoda, amit egymásnak adunk és egymástól kapunk.

Buzas Krisztina

Korbai Katalin tanító

A drámatanítás nálam mindennek az alapja, azt szeretem a legjobban. Az iskola megalapításának harmadik évében vettek fel a Rogers Iskolába. Nagyszerű évek voltak. 12 év után váltottam, szociális kompetencia fejlesztésével foglalkoztam egy módszertani kutatóközpontban, és módszertani képzéseket tartottam iskolákban. Ezután a Lauder Iskolában tanítottam 7 évig. 2015-ben visszahívtak a Rogersbe. Most újra itt vagyok, és már itt is maradok.

Korbai Katalin

Dr. Gádor Anna az iskola alapítója, pszichológus

Tanítóképzős élményeim hatására kezdtünk bele kollégáimmal a Rogers Iskola szervezésébe. Egy év előkészítő munka után 1990-ben indítottuk el első osztályunkat. Azóta itt dolgozom. A vezetést nagy örömmel adtam át a fiataloknak, most tanács-adóként és pszichológusként segítem a peda- gógusok munkáját, beszélgetek a szülőkkel és a gyerekekkel. Matematika tanulási problémákkal küzdő 10-18 évesekkel is foglalkozom.

Manzel György tanító, osztályfőnök

2013-ban érkeztem a Rogers Iskolába. Éppen tanítót keresett az iskola. Én meg éppen állást kerestem mint tanító. Lehet, hogy nem is én találtam meg az iskolát. Lehet, hogy a Rogers talált meg engem, még inkább lehet, hogy megtaláltuk egymást. Az biztos, hogy itt egy suli, ahová jó járni, és úgy gondoltam, én szeretnék ide járni. Szabadidőmben olvasok, természetesen, zenét hallgatok, de szeretek a konyhában is sürögni. Szeretek bringázni, és gyalogolni is.

Csatlós Márton informatikus, könyvtáros

Informatikus könyvtárosként végeztem, e mellett mindig érdekelt a gyerekekkel való közös munka. Foglalkozom grafikus designnal, zenével és közösségszervezéssel. Támogatom a játékot és bármilyen kreatív alkotásra lehetőséget adó 'teret', érdeklődöm a személyközpontú oktatás iránt - amit a Rogersban meg is találtam. Sokat lehet itt tanulni, más értelmet nyer iskolába járni.

Csatlós Márton

Schwarcz Györgyné Ica testneveléstanár, osztályfőnök

Alapozó Terápiát, meg mindenféle sportot tanítok, no meg kézműves foglalkozásokat. Imádok a gyerekekkel lenni, nap, mint nap a mosolygó szemekbe nézni, az útjukat egyengetni, újat tanulni tőlük. Itt mindennap önmagam lehetek, megvalósíthatom a gondolataim. Bogaraim, mániáim: szeretek kerékpározni, úszni, nagyokat sétálni, kávé-tea mellett beszélgetni, sütni-főzni, ékszereket készíteni, jazz-t hallgatni.

Szabó László magyar-történelem szakos tanár, igazgatóhelyettes

Sok mindent tanultam, láttam, gyakorolhattam a pedagógia világában. Ez az iskola azonban új dimenziókat nyitott. A különleges kapcsolatrendszer a diák-tanár-szülő háromszögben, a módszertani szivárvány, a közös építkezések gyakorlata, a tanulási terepek végtelensége mind-mind csodálatra méltó és inspiráló. Csak azt bánom, hogy nem előbb kerültem ebbe a lélekmelegítő, fiatalon tartó családba.

Takács Ágnes tanító, osztályfőnök

1989-ben végeztem tanítóként, később óvónő is lettem. 2006 óta vagyok a Rogersben, itt minden együtt van, ami fontos nekem. A jó közösség, gyerekek, szülők és mi tanárok....külön-külön és együtt is. Jó érzés részesévé válni annak, ahogy az idejáró gyerekek önálló, gondolkodó, alkotó emberkévé válnak, miközben megőrzik a saját egyéniségüket. Szabadidőmben legszívesebben a családommal vagyok, táncolni járok, zenét hallgatok, kirándulok, bringázom.

Vokó Krisztinaangoltanár, osztályfőnök

Az iskola alapítása óta itt dolgozom, szinte a valaha ide járt összes diákot ismerem. Ez óriási élmény számomra, mindenkihez volt-van személyes szálam. Nagyon örömteli számomra, amikor régi diákokkal találkozva, beszélgetve látom szemükben a mélyen megélt élményekből fakadó érintettséget, és hallom a szavaikból, hogy az itt töltött évekből milyen sok mindenre emlékeznek vissza szívesen.