Like
Rogers, az együttműködés, a bizalom és
a sokoldalú tudás iskolája Miben több ez az iskola?

Felvétel felsőbb osztályokba

Más iskolákból minden évfolyamra folyamatosan fogadunk új jelentkezőket, amennyiben van szabad helyünk. A nem elsős, újonnan jöttek esetében az ismerkedés az érintett osztály tagjainak bevonásával történik. A felsőbb évfolyamokban a gyerekek felvételéről az osztályfőnökök döntenek. Először egy ismerkedő beszélgetést szerveznek, aztán kérjük, hogy a gyermekük töltsön el nálunk egy próba hetet. Fontos, hogy ez alatt az idő alatt kölcsönösen megismerjük egymást, hogy kiderüljön hogyan fogunk tudni majd együttműködni. Mindez a folyamat akkor indul el, ha az adott osztályban van felvétel. Kérjük jelezze érdeklődését az alábbi linkre kattintva:

Jelentkezés más iskolából felsőbb osztályba

Kecskeméthy Ági iskolatitkárunk hamarosan jelentkezik. Kérdés esetén szívesen áll az érdeklődők rendelkezésére, munkanapokon 8:30-16:00 óráig a +36 1 209-3609-es telefonszámon.

Jöjjön el ismerkedjen meg velünk!

Az érdeklődők nagy száma miatt a nyílt napjainkra előzetes bejelentkezést kérünk, amit online tehet meg az alábbi linkre kattintva:

Bejelentkezés nyílt napra

Rogers Café

A tanévben az utolsó nyílt napunk 2019. március 6.-án más lesz mint a többi. Ezen a különleges nyílt napon óralátogatások helyett az iskolánk iránt érdeklődőket egy "kávéházi" beszélgetésre hívjuk. Délután 3-tól 5-ig a Rogers Café asztalainál a hozzánk látogató vendégek a Rogers Iskola különböző polgáraival beszélgethetnek egy-egy őket érdeklő témáról. A beszélgető partnerek között lesz több pedagógus, szülő és diák is. Vendégeink megtudhatják, milyen diáknak lenni egy bizalomra épülő légkörben, milyen tapasztalataik vannak a szülőknek gyermekük fejlődéséről, hogyan éljük meg közösen a Rogers iskolai létet. Pedagógusainkkal beszélgethetnek például arról, hogy milyen speciális tantárgyaink vannak, miben látjuk a tanulás lényegét, hogyan értékelünk, miként épül fel egy-egy napunk vagy egy évünk.

Köszönjük érdeklődését az iskolánk iránt!


Áttekintettük a csatlakozási pontokat (4. 6. 8. osztály), keresve azt, hogyan segíthetünk a hozzánk belépőknek vagy a tőlünk távozóknak.

Átjárhatóság

Iskolánkban a Nemzeti Alaptanterv szerint folyik az oktatás. A lassabban haladóknak lehetőségük van arra, hogy az alsó tagozaton képességeik szerint haladjanak. Fontos, hogy folyamatos párbeszéd legyen az iskola és a szülők között, így mindig lehetősége van a tanárnak meghatározni, hogy véleménye szerint hol áll a gyerek a tananyag tekintetében.

Beilleszkedés

Az új diákok beilleszkedése felsőbb osztályokba nagyobb problémát okozhat, hiszen minél hosszabb időt töltött a gyerek a hagyományos iskolában, általában annál nehezebb beszoknia az új rendbe. A 4. osztály után érkező újak számára megkönnyítheti a belépést, hogy egy viszonylag átmeneti időszak következik. A középső, felső tagozati ciklus nem kell, hogy feszített legyen a tananyag szempontjából. A lineáris tananyag elrendezés megkönnyíti a dolgunkat, időt hagy számunkra a részletezőbb, elmélyültebb megközelítésre, ezt könnyebb elsajátítania a hozzánk később érkezőknek is. A 7.-8. évfolyamra szóló programunk közvetlenül a középiskolára készít fel. Ezen a két évfolyamon lehetőség van arra is, hogy olyan hetediket már elvégzett gyerekek csatlakozzanak az osztályhoz, akik két tanévet szánnak arra, hogy a későbbiekben biztosabb alapokkal lépjenek tovább a középiskolába.

Sikeres középiskolai felvételi

A 7-8. évfolyamunk célja, hogy a gyerekek sikeresen felkészüljenek a felvételire, és a középiskolai életre. A két felvételi tantárgyra kiemelt figyelmet fordítunk a két tanév során, magyarból és matematikából heti 5 tanórát tartunk, képesség szerinti csoportbontásban. Tanórákba beépítjük a felvételi felkészítést a teljes 7-8. évfolyam során, az elmúlt évek felvételi feladatait is gyakoroljuk a tantárgyi anyagba ágyazva. A felvételi előtt intenzív kéthónapos felvételi előkészítő szakaszt tartunk. A szaktárgyi elméleti anyagokat egyéni kutatási feladatokkal és olyan művészeti eszközökkel dolgozzuk fel, mint a dráma, a film és a képzőművészet.
A tananyag megtanulása mellett hangsúlyt fektetünk a kommunikációs készség és az együttműködési képesség fejlesztésére is. Foglalkozunk tanulásmódszertannal. Emelt szintű angol, komplex tudományos óra, egyéni prezentációk, projektek és kirándulások gazdagítják a programot. Tanulási stratégiákat tanítunk. Az önálló munkát és a csapatmunkát egyaránt támogatjuk. Ez a tevékenységközpontú feldolgozás segít rutint szerezni abban, hogy a lexikai tudást a tanulóink vissza tudják adni, el tudják mondani, önmagukat ki tudják fejezni. A 7-8. osztályainkban középiskolai tanárok is tanítanak nálunk, nem középiskolai elvárásokkal, de középiskolai szemlélettel.

Szőke Orsi

"A Rogersben én megszerettem a tanulást, örülök, ha új, érdekes (és kevésbé érdekes) dolgot tudhatok."

szoke orsi

Szőke Orsi írása

Ezért szeretjük

1988-ban megfogalmazódott az „álom”: csinálhatnánk egy olyan iskolát, ahol a fiatalabb-idősebb emberek, akik ott élnek, személyes viszonyban vannak egymással és ez legalább olyan fontos eleme az életüknek, mint az, hogy mit kell tanulni.

Rogers Iskola és Óvoda

Video :: Miért szeretjük?

Kopogtató hírlevél

Összeállítottunk egy 8 részből álló hírlevél sorozatot, amiben az iskolaválasztás minden fontos kérdésére igyekszünk választ adni.

Iratkozzon fel most és ismerjen meg minket!

Mi iránt érdeklődik?