Táborok
Rogers Iskola

Az erdei iskolában sokat tanultunk a természetről.

A Rogersben a tanévet mindig erdei iskolával indítjuk, ahol a pedagógiai célunk a közösségépítés és az ismeretszerzés. Mindegyik osztály különböző remek programon vett részt. Emlékezetes élményekkel gazdagodtunk, jókat túráztunk, játszottunk, új ismeretekkel gazdagodtunk. Sikerült közelebb kerülni egymáshoz, együttműködőbb csapattá válni.

1. osztály

Az elsősök minden nap más programon vettek részt, nagyon élvezték, de nagyon el is fáradtak. A hetet a Gellért-hegyen kezdtük csúszdázással. Aztán bevásároltunk a Nagycsarnokban és a szülőknek a sok finom őszi gyümölcsből és zöldségből salátát készítettünk a nap végére. Másnap erdőismereti foglalkozáson vettünk részt a Gyermekvasúton. A harmadik nap elsétáltunk a Sas-hegyre, hogy kicsit körülnézzünk és megismerkedjünk az iskolánk környezetével. Érdekes volt látni felülről a sulit. A negyedik napon nagyvadakkal ismerkedtünk a Budakeszi Vadasparkban, utána a kalandparkban próbálhatták ki magukat a gyerkek. A hetet a Természettudományi Múzeum meglátogatásával zártuk, délután pedig kipihentük a hét fáradalmait.

2. osztály

A 2. osztály az idén Lajosmizsére utazott. Az erdei iskolát a városi zajoktól távol, egy tanyán töltötték a gyerekek. Az erdővel ismerkedtek. Ujjlenyomatokat vettek a különböző fafajtákról, erdei állatokat próbáltak meglesni, őzet, nyúlat, mókust. Egy erdei bátorságpróbán vettek részt, ékszereket készítettek fából, termésekből. Este szomszédolósat játszottak és tábortűznél énekeltek.

Méz osztály

A Méz osztály Ópusztaszeren járt az erdei iskola hetében. Ismerkedtünk a nomád életmóddal, jurtákban aludtunk, a reggelit magunk készítettük, esténként tábortüzet gyújtottunk és énekeltünk. Rezet domborítottunk, felpróbáltuk kalandozó őseink bőrből készült páncélruháját, íjászkodtunk és lovagoltunk. A második nap megjártuk és szerencsésen ki is jutottunk Európa legnagyobb ösvénylabirintusából, sikerült csapatban megoldanunk az óriáslogikai feladatokat és jót számháborúztunk. Egy szuper napot töltöttünk az ópusztaszeri Nemzeti Történelmi Emlékparkban is. Egy kicsit koszosan, fáradtan, de sok-sok élménnyel, új ismeretekkel és érdekes tapasztalattal tértünk haza, hogy legyen mit feldolgozni és bővíteni az előttünk álló tanévben.

Gyömbér osztály

A harmadikos Gyömbér osztállyal az ősmagyar hitvilághoz kapcsolódva egy jurtatábort választottunk az idén. A Vérteslovas Szabadidőparkban a természet ölelt körül bennünket, sokat játszottunk, kirándultunk, íjászkodtunk. A kisállat-bemutató volt a kedvencünk, ahol megismerkedhettünk a filmsztár Sufni egérrel is.

4. osztály

A negyedikesekkel Bogácson töltöttünk 4 csodás napot. Mivel a thermál fürdő területén laktunk, igy bármikor fürödhettünk, még éjjel is! Jártunk a Suba-lyuk barlangnál, ami a neandervölgyi ember csontmaradványai miatt híres. Kirándultunk, es rengeteget játszottunk. Tetszett, visszamennénk.

5. osztály

Az ötödikesekkel Szandavárra utaztunk, Hollókő mellé. Első feladat a falu megismerése volt. A gyerekek kérdőívekkel járták a falut és megszólították a falusiakat. Annyira belefeledkeztek, hogy már sötétedett, amikor visszaértek a táborba vacsorára. Este vadlesre mentünk, másnap pedig a Hollókői várat néztük meg. Délután várt minket Ibi néni Terényben tócsnival. Találkoztunk a vadásszal is, aki végigvezetett minket a saját múzeumán, volt ott agancs, bőrök, sőt még a vadászpuskát is szemügyre vehettük. Másnap reggel Szanda várában reggeliztünk és a napfelkeltében gyönyörködtünk. Gyorsan elrepült ez a pár nap, jó érzés így kezdeni a tanévet!

Zöld osztály

A hatodikos Zöld osztály gyönyörű környezetben, az Öreg-Bakony szívében, Vinyén töltötte az erdei iskola öt napját. Igencsak eseménygazdag hetet töltöttünk együtt, aminek része volt többek között kalandparkozás, lovaglás, erdei gyümölcsök és gyógynövények megismerése és kóstolása, a pannonhalmai monostor és a hozzá tartozó arborétum látogatása, az ötszáz éves tölgy körülölelése, kirándulás Porva-Csesznekre, ott a vasúttörténeti kiállítás megtekintése, valamint sok-sok közös csoport- és társasjátékozás (pl. Ipi-apacs és Bang!). A három legizgalmasabb dolog talán a Cuha-patak medrében való rengeteg játék, pancsolás, gátépítés, halászat; a leghosszabb magyarországi vasalt út (klettersteig) teljesítése; és az éjszakai kalandtúrák voltak. Az utóbbiból kettő volt, hiszen a fiúk a lányoknak, a lányok a fiúknak szerveztek egy-egy borzongató éjjeli bátorságpróbát. Fantasztikusan jó tanévindító volt ez a hét, haza sem akartunk jönni!

Kék osztály

A Kékek az év első osztálykirándulásán a gemenci erdőt egy nem mindennapi módon, vízen ismerhették meg. Háromnapos evezőtúránk során három különböző útvonalat jártunk be, melyek mindegyikéhez kisvasúttal érkeztünk. A második napon 16 km megtételével a nagy Dunára is kijutottunk, ahol a tengerpartokat megszégyenítő fövenyen gázolhattunk bele a vízbe. Természetesen az élővilág sem hagyott minket cserben, láttunk jégmadarat, vaddisznót, hallgattunk szarvasbőgést, de körbeölelhettük az ország legszélesebb fáját is. Igazi izmokat megmozgató, természetközeli élményekkel tértünk vissza a fővárosba.

7. osztály

A hetedikesekkel a Hármashatár-hegyi Erdészeti Erdei Iskolában töltöttünk el 3 napot. Ez egy olyan “jó az erdőben lenni tábor” volt. Kirándultunk, túráztunk, erdőszerető házigazdáink sokat meséltek az erdőről, megcsodáltuk Budapest éjszakai fényeit a távolból, rácsodálkoztunk, hogy milyen csendes éjszaka az erdő. És persze voltak pókerpartyk és sok beszélgetés.

8. osztály

A vértesboglári lovastanya volt a nyolcadikosok erdei iskolájának a helyszíne idén. Igazi meleg nyári idő volt, élveztük a medencét, csoportjátékokat játszottunk és átsétáltunk az Alcsúti Arborétumba is.

További cikkek

Ünnepek

Az ünnepeink adják az életünk kereteit, fontos szerepük van a közösségépítés szempontjából. A tanév mindegyik szakaszát egy-egy ünneppel zárjuk.

Kultúrkör

Az alsó osztályokban a hagyományos tantárgyakon kívül egy-egy különböző kultúra szimbólumaival, szokásaival, hagyományaival ismerkedünk.

Óvoda

Színes óvodai életünk projektjei, a közös kirándulások, ünnepeink a gyerekek érdeklődésére és aktivitására helyezik a hangsúlyt.

Táborok

Az erdei iskola, az év végi tábor és az osztálykirándulások, túrázások, gyakran a szülőkkel együtt, a tantervünk szerves részét képezik.

Témanap

Diákjaink vegyes korú csoportokban, különféle művészeti ágakban egy előre megadott témát dolgoznak fel sokféle megközelítésben.

Projektek

A projektek a tanulás-módszertani technikák elsajátítására, kipróbálására adnak lehetőséget. Fejlesztik a kreativitást és a szervezőkészséget is.