Rogers Napok 2016

A Rogers Napok a tanév vége felé szervezett 3 napos programsorozat, melyben a legkülönbözőbb programokon -kiállítások, kézműves foglalkozások, sportversenyek, színi előadások, táncfoglalkozás, stb.-, oszthatják meg és mérhetik össze tudásukat az iskola polgárai. A Rogers Napokhoz kapcsolódóan minden év végén megrendezzük a tanév gyermek munkáinak legjavát bemutató nagyszabású kiállításunkat. Idén a kiállítás nyitóünnepségét május 2-án tartottuk, a megnyitón mindenki végignézte a tanév során született alkotásokat az osztályokban. A kis elsőseink a Fa projekt keretében készített rajzaikat állították ki.

Az alsó osztályokban a hagyományos tantárgyakon kívül minden osztály egy kultúra szimbólumaival, szokásaival, hagyományaival ismerkedik. A második évben a zsidó kultúrkört és az Ószövetség világát ismertetjük meg a gyerekekkel. A 10 csapás történetét a gyerekek a szülőkkel közösen rajzolták meg. A harmadikosokkal azokra a a kérdésekere kutattuk a választ, hogy kik vagyunk, honnan jöttünk, milyen volt a honfoglalás előtti hitvilágunk, honnan ered számos ma is élő szokásunk, ünnepünk, énekünk, szófordulatunk? A harmadikosok termében az eredet mondához kapcsolódó tetejetlen fa állt, a falon pedig a sámándobokat állították ki. Az agyagból készült plakettekhez pedig a csodaszarvas legendája adta az ihletet.

A negyedik osztály kiállításának egyik témája a görög kultúrkör volt, a szép pajzsokat az Olimpiára készítették. Az ötödik osztályosok a történelmi tanulmányaik kapcsán készített egyiptomi isteneket ábrázoló cartusokat állították ki.

A hetedikesek osztálytermében a Rogers TV került a falra. A nyolcadikosok műalkotásainak a fény volt a központi témája idén.

A Rogers Napok júniusi programja az év végi tábor témájának előkészítésével indult. Mivel indián tábort terveztünk, ezért az indián kultúrában és mindenféle ügyességi feladatokban kellett a vegyes csapatoknak megmutatni felkészültségüket. Délután a színház szakkör éves bemutatójára került sok, az Ali baba és a 40 rabló című mesét játszották el nekünk. A nap végén a nyolcadikosokat búcsúztattuk el. Úgy repült el ez a nyolc év, mint a ballagás végén a sok színes léggömb.

Az osztályok színházi előadására a következő nap került sor:
  • Első osztály előadása: Dániel András: Szerintem mindenki legyen kufli
  • Második osztály előadása: Eszter könyve
  • Harmadik Zöld osztály előadása: Időutazás a foglalkozások világában
  • Harmadik Kék osztály előadása: Csoda szarvas legendája
  • Ötödik osztály előadása: Molnár Ferenc A Pál utcai fiúk részlet
  • Hetedik osztály előadása: Lackfi János: Vaditúj tananyag című verse
  • Nyolcadik osztály előadása: "Rémálom az Aga utcában" című saját készítésű filmet mutatták be.

Ezzel zártuk a év tanulós részét, mert ez után lelkesen készültünk az év végi indián táborra.

További cikkek

Tanévnyitó

A hagyományos iskolai "hivatalos" évnyitóktól eltérően a rogerses tanévnyitó a hozzánk újonnan érkezők ünnepe. Bemutatkoznak az osztályok kicsi előadásokkal, és az iskola ünnepélyesen, s egyben játékosan befogadja az új elsősöket, akiket iskolássá válásuk alkalmával meg is ajándékoznak az idősebb diákok.

Szüret

Őszi alkalom a közös ünneplésre és a megújult közösség megerősítésére. Különböző, a szürettel és az ősszel kapcsolatos programok (kézimunka-foglalkozások, dráma előadások, közös szőlős piknik) szervezésére kerül sor. Az osztályok bemutatják a saját kultúrkörük szerint ez időszakban tartott ünnepet.

Karácsony

A legbensőségesebb családi és közösségi ünnep, ahol szintén kapcsolódó programok, az osztályok és kisközösségek műsorai kerülnek bemutatásra. Karácsony előtt hangulatos kézműves vásárt tartunk.

Farsang

Álarcosbál, közös összejövetel, melyre mind a tanárok csoportja, mind diákok egyes csoportjai előadásokkal, közös alkotásokkal készülnek, s ahol alkalom nyílik arra, hogy a résztvevők megünnepeljék az első félév közös eredményeit.

Rogers Napok

A tanév vége felé szervezett 3 napos programsorozat, melyben a legkülönbözőbb programokon (kiállítások, kézműves foglalkozások, sportversenyek, színi előadások, táncfoglalkozás, egyéb) oszthatják meg és mérhetik össze tudásukat az iskola polgárai