Év végi tábor 2013

2013-ban a Rogers Iskola év végi egyhetes táborának a keretjátéka a Mitológiai lények és mesés lények tábora volt. A tábor Bodajkon volt, hatalmas területen terült el, így jól be tudtuk lakni-játszani a terepet.

Rögtön az első nap megjelentek a fák szellemei és elmondták, hogy a völgy tele van mitológiai és egyéb mesés lényekkel, akik a gyerekek segítségét kérik, mert egy gonosz tudós fogságba akarja ejteni és gonosszá varázsolni őket a vörös fényű nagy átalakítóval. Ezután az entek a gyerekeket csoportokba osztották. A csoportok különböző mitológiai lények tisztelőivé váltak, mint például az enteké, az elfeké, a tündéké, a törpöké, a trolloké, a páné. A csoportoknak a tábor területén keresniük kellett egy kedvenc helyet, ami az ő gyülekezőhelyük lett.

Este a tábortűznél megjelent egy ent és elmondta, hogy a gonosz tudós segítője, a vadász üldözi őt, mert őt is gonosszá akarják varázsolni, és kéri, a gyerekek segítsenek neki. A távolban tényleg megjelent a tudós is és látni lehetett, ahogy elkap és vörös fényű átalakító ládája segítségével gonosszá varázsol egy szegény törpöt.

Másnap reggel két garabonciás tűnt fel a táborban, akik elmondták a gyerekeknek, hogy a csoportok névadóinak egy-egy szent tárgya van valahol elrejtve a tábor területén, és azokat meg kell keresni és a csoportok gyülekezőhelyére vinni. Amíg a gyerekek a tárgyakat keresték egy párnahuzogató is megjelent és próbálta kicsalni tőlük a megtalált tárgyakat, de a gyerekek szerencsére nem adták oda neki.

A napok folyamán aztán sok további galibával és megoldandó kihívással kellett szembe néznie a táborlakóknak. Egyszer például a párnahuzogató ellopta a tanárok párnáit, és csak akkor adta vissza őket, ha a csoportok színdarabot adtak elő az ő tiszteletére. Máskor hajnali kommandózásra kellett kimenni a trollok közeli szálláshelyére, ahonnan el kellett lopni a titokzatos átalakító vörös fényt. Szerencsére egy gyönyörű tündér elkísérte a bátor vállalkozó szelleműeket erre a cseppet sem veszélytelen küldetésre. Az éjszakai túra során le kellett győzni a gonosz tudóst, és visszaalakítani a már gonosszá változatott lényeket. A táborlakók nagy bátorságról és segítőkészségről tettek tanúbizonyságot, és sikerrel jártak.

A nagyoknak idén is volt egy külön programjuk, a túlélő túra. Három napra bevetették magukat az erdőbe, hogy kipróbálják milyen a civilizációtól távol élni. Ez a videó az élményeikről szól.

Rogers Iskola és Óvoda

Video :: Túlélő tábor 2013

Elsősök az év végi táborban

Rozi: Az volt a legjobb, hogy lehetett fonni a szakkörön.

S. Ádám: Amikor számháborúztam, Klári csinált nekem teát, mert beteg voltam. Az rossz volt, hogy kiestem a számháborúból, mert nem nyomtam hozzá rendesen a fejemet a fához. Nagyon ízlett a reggeli és az ebéd is. Izgalmas volt, amikor láttam a vakond orrát a vakondtúrásban.

Bertus: A táborban szereztem barátokat más osztályból, egy 8.-ost és egy 7.-est. Nagyon jó volt az éjszakai túra, a hintázás, és hogy libikókáztunk Ábrissal.

Balázs: Az volt rossz, hogy tudtam, nem igaz a történet, és nem a fa beszélt, hanem Kriszta. Viszont jó volt, hogy mentünk az éjszakai túrára. Éjszaka őriztünk is, és 11-kor váltottak le engem. Még soha nem voltam fent 11-ig!

Éva: Nekem a legjobb az éjszakai túra volt, mert izgalmas volt. Tudtam, hogy a sötétben nem igazi dolgok laktak, hanem a 6.-osok voltak ott. Az egész napos túra is nagyon jó volt.

Sára: Az tetszett a legjobban, amikor az éjszakai túrán voltunk. Én is szereztem új barátokat. Az egész napos túra is nagyon tetszett.

Panna: Az volt a jó, hogy Hangával, Ábrissal és Zsigával jókat röhögtünk a szobában. Tetszett az is, amikor az éjszakai túrára mentünk. A táborhely is tetszett, mert a faházak és a játszótér is jó volt.

Hanga: Jó volt az éjszakai túra. Kicsit fárasztó volt az egy napos kirándulás. Nagyon jó volt a színház szakkör, mert elő tudtunk adni előadásokat.

Ábris: Nagyon jó volt a tábor, mert izgalmas volt, jó szakkörök voltak, a túrák is nagyon tetszettek. Jó, hogy ott volt a tesóm és szép helyen voltunk.

Dorka: Az volt a jó, hogy játszottam a barátaimmal. Nagyon szerettem varázskrémet készíteni.

W. Ádám: Jó érzés volt, amikor átmentünk a 2.-os pokrócra, és elolvasta Betti a bizimet. Akkor még nem tudtam jól olvasni, de a nyáron sokat fejlődtem benne.

További cikkek

Főbb tábori tevékenységeink

• Kézműves foglalkozások a természetben talált anyagokból
  • Növény- és állatmegfigyelési kutatómunka
  • Zenélés, éneklés
  • Sportolások
  • Kirándulások, a környék feltárása, megismerése
  • A kerettémából merítő színház az utolsó estén, ehhez próbák, díszletek és jelmezek készítése, nagy részük természeti anyagokból
  • Olvasókörök, a kerettémát feldolgozó kutatómunka
  • Osztályprogramok
  • A sátor, az egész tábor, az ebédlő stb. rendben tartása, önellátó munka
  • Választható túlélőtábor
  • Éjszakai akadályverseny és bátorságpróba

Tábordal

Hagyomány már, hogy a keretjátékhoz egy dal is kapcsolódik. Hazaérkezéskor, amikor a vasúti kocsi a csarnokba érkezik, kihajolunk az ablakokon és ezt a dalt énekeljük, hogy üdvözöljük a szülőket és elbúcsúzzunk egymástól. A következő év tanévnyitóján is ezzel a dallal köszöntjük egymást és a Rogers Iskolához csatlakozó elsősöket.

Bizonyítványosztás

A tanévzárót- értékelve az elmúlt 10 hónap közös munkáját rendszerint az aktuális táborban tartjuk, csakúgy, mint a bizonyítványosztást is. A tanévzáró egyike a legfontosabb ünnepeinknek. Itt ballag át minden osztály a következő évfolyamba: ezután már mindenki egy évvel idősebb lesz!

Ez a video betekintést nyújt a tanévzáró bensőséges hangulatába:

Video :: Bizonyítványosztás

Kirándulások

Az osztályok egy tanév alatt többször mennek különböző kirándulásokra, gyakran a szülőkkel együtt. Az öko iskolánk keretein belül a tanítási időn kívül is szervezünk kirándulásokat a családok számára.

Erdei iskola

A tanév első heteiben 3-5 napos erdei iskolában vesznek részt a gyerekek. A Rogers Erdei Iskola komoly szakemberek vezetésével kialakított rendszer. Sokféle gazdag programmal találkozhatnak a gyerekek: pl. madárgyűrűzés, vízbiológia, gyógynövénytúra, odú készítés...