Rogers napi kiállítás

Bár esőt ígértek mégis bátran az udvarra terveztük a 25. Rogers Napok kiállítás megnyitóját, ahol az ovisok a tavaszi záporról énekeltek nekünk, a másodikos pedig a bodzavirágról. Majd a Kék osztályból Márkó és Marci zenéltek gitáron, dobon, és énekelték el saját szerzeményüket a Rogers Iskoláról. Igazán megleptek bennünket ezzel a művel! A zenés megnyitó után csodálhattuk meg az év során készített vizuális művészeti alkotásokat.

Az óvodások alkotásai között elbújt néhány manó, ezért azt kérdezték tőlünk, hogy a miközben a képeket nézegetjük, hány manóval találkozunk.
A Gyömbér osztály közepén egy májusfa fogadott bennünket, körbe a falon pedig a jeles napok ünnepeit láthattuk a gyerekek keze nyomán. A Méz osztályban is teljes volt a tavasz a virágzó fával és a fejünk fölött repkedő madarakkal, a falakon pedig az évszakok szerint rendezett alkotásokat láthattuk.
A második osztály a zsidó kultúrkört mutatta be a világ teremtésén, az édenkerten, a Bábeltornyán, Eszter könyvén és a Hanukán keresztül. Interaktív részt is készítettek: A falon egy rajzolt „tablet”-en képeket láthattunk, és ha az egyiket megnyomtuk, akkor az ott látható témáról (kutyák, hajók stb.) mesélt nekünk a kép készítője.
A harmadik osztályban a sámán dobokat láttuk meg legelőször a szépen terített asztalokon. A falakon pedig a pogány magyar kultúrkör szebbnél szebb alkotásait láttuk: sámán festmény, jurta készítés, az égig érő fa világa, a szülőkkel közösen festett népmese, a csodaszarvas… még felsorolni is sok!

A Zöld osztályban egy hatalmas görög oszlopsor fogadott bennünket, a timpanonon az ókori görög istenekkel, a falakon körbe az ókori görög életről láthattunk kutatásokat. A Kék osztályban további görög témákkal találkoztunk: vázarajzok, oszlop tervek, színházi maszkok, mitológiai történetek jelentek meg a falakon.
Az ötödik osztályban az őskori és ókori művészeteket csodálhattuk meg. A hatodikosok betű tervei késztették álmélkodásra a látogatókat több más alkotás között. A nyolcadikosok szobrok mellett színtanulmányokkal készültek.

További cikkek

Témanap

A témanapok alkalmával a gyerekek vegyes korcsoportban adott témának különböző oldalról való megközelítésével foglalkoznak, más és más művészeti ágakban (zene, mozgás, képzőművészet, dráma) tevékenykednek.

A januári témanapunkon József Attila: Indiában, hol éjjel a vadak című versét dolgoztuk fel.

Rogers Iskola és Óvoda

Video :: Vers témanap

Szakkör

A szakkör kötelezően választható délutáni foglalkozás iskolaidőben. A gyerekek 5-6 hetente megújuló szakköri tevékenységek közül választhatnak.

Ebben a videóban a karácsonyfadísz készítő szakkörön, a gyerekek a pelenkaöltést tanulják.

Rogers Iskola és Óvoda

Video :: Pelenkaöltés szakkör

Mestermunka

A Mestermunka készítésekor a diákok olyan tartalmában és formájában - szabadon választott témát dolgozhatnak fel, ami őket a legjobban érdekli. Ez az első hat év lezárása, melyben képet kaphatnak magukról is a kutatás, megírás, összeállítás, formába öntés terén. Egyben előremutató lehet számukra és a felnőtt világ számára is a későbbi saját tanulási technikájukra.

Komplex óra

A megszokott rogerses órák stílusában nem a tantárgyak szigorú határain belül mozgunk, tevékenykedünk, tanulunk, hanem, mivel általában egy természettudományos és egy társadalomtudományos tanár van jelen, interdiszciplináris szemlélettel, problémaközpontúan járunk egy-egy kérdés végére, dolgozunk fel sokszor heteken keresztül egy témakört. Gyakran a gyerekek önálló prezentációkat készítenek, amit az osztálynak bemutatnak.