Húsvét 2017

A tavaszi szünet előtti hetekben az iskola húsvéti lázban égett: az alsóbb osztályok termei tavaszi díszbe borultak, tojást festettek és felelevenítették a locsolós hagyományokat.

Az elsős Gyömbér osztály a magyar néphagyományokat felelevenítve készült a húsvétra. Elkészítették a hímes tojásaikat: növényi festőanyaggal - vöröshagyma, lila káposzta, kurkuma - festették meg a levéllel, illetve viaszkrétával díszített tojásokat. A gyerekek nagyon élvezték a berzselés technikáját, kíváncsian várták, milyen szín, milyen minta rajzolódik ki, ha a harisnyából kiszedik a tojást.

A Zöld osztályban a locsolós napot a lányok kezdték, akik a hagyományt betartva találós kérdésekkel és feladatokkal várták a fiúkat. Szerencsére átmentek a fiúk a "vizsgán" és 4 megválaszolt kérdés és egy hajnalfa állítás után meglocsolhatták a lányokat, akik ezt honorálva saját készítésű apróságokkal jutalmazták őket.

Ezután a fiúkon volt a sor, akik ügyességi feladatokkal biztosították, hogy a lányok el ne hervadjanak egész évben. A lányok sikeres próbatétele után közösen kókányoltak, tojással futottak és ürgét öntöttek...

További cikkek

Témanap

A témanapok alkalmával a gyerekek vegyes korcsoportban adott témának különböző oldalról való megközelítésével foglalkoznak, más és más művészeti ágakban (zene, mozgás, képzőművészet, dráma) tevékenykednek.

A januári témanapunkon József Attila: Indiában, hol éjjel a vadak című versét dolgoztuk fel.

Rogers Iskola és Óvoda

Video :: Vers témanap

Szakkör

A szakkör kötelezően választható délutáni foglalkozás iskolaidőben. A gyerekek 5-6 hetente megújuló szakköri tevékenységek közül választhatnak.

Ebben a videóban a karácsonyfadísz készítő szakkörön, a gyerekek a pelenkaöltést tanulják.

Rogers Iskola és Óvoda

Video :: Pelenkaöltés szakkör

Mestermunka

A Mestermunka készítésekor a diákok olyan tartalmában és formájában - szabadon választott témát dolgozhatnak fel, ami őket a legjobban érdekli. Ez az első hat év lezárása, melyben képet kaphatnak magukról is a kutatás, megírás, összeállítás, formába öntés terén. Egyben előremutató lehet számukra és a felnőtt világ számára is a későbbi saját tanulási technikájukra.

Komplex óra

A megszokott rogerses órák stílusában nem a tantárgyak szigorú határain belül mozgunk, tevékenykedünk, tanulunk, hanem, mivel általában egy természettudományos és egy társadalomtudományos tanár van jelen, interdiszciplináris szemlélettel, problémaközpontúan járunk egy-egy kérdés végére, dolgozunk fel sokszor heteken keresztül egy témakört. Gyakran a gyerekek önálló prezentációkat készítenek, amit az osztálynak bemutatnak.