Projektek

A különböző projektek a tanulás-módszertani technikák elsajátítására, kipróbálására adnak lehetőséget egy saját téma feldolgozása és bemutatása kapcsán. Ezek egyaránt megmozgatják kicsik és nagyok fantáziáját, alkalmat adnak a választásra és olyan, tantárgyakhoz nem köthető készségek kibontására, mint a kreativitás, a jó szervezőkészség, vagy épp a tolerancia.

Ilyen projekt például a mestermunka, a témanapok, a délutáni szakkörök és a nagyoknál a komplex óra.


Sport témanap 2014

Reggel a közös bemelegítés után 1000 m-es futással kezdődött a nap. Ezután kicsik és nagyok, mindenki kedvére választhatott a sportprogramokból. Volt foci, sorverseny, floorball, kosárlabda, különleges- és még különlegesebb ugróiskolák, biciklis akadálypálya, tenisz, tánc, ugrókötelezés, hullahopp karikázás, népi ügyességi játékok, szkander, petanque, jóga kicsiknek és nagyoknak, kidobós, oxelo- és roller akadálypálya, kölyökatlétika, pingpong, sakk. Ugye nem csoda, hogy elfáradtak estére a gyerekek! Nagyon jól sikerült a nap, jól éreztük magunkat!

Bővebben...

Vivicittá Városvédő futás

Idén újra voltunk futni egy csapatnyi lelkes gyerekkel és szüleikkel! A 29. Telekom Vivicittá Városvédő futást április 13-án, vasárnap rendezték meg.

Bővebben...

Holokauszt emlékév

A Holokauszt emlékév mentén talált meg bennünket Tölgyesi Katalin, aki a Kút alapítvánnyal együttműködve az emlékévhez kapcsolódó olyan programot kínált számunkra, ami a gyerekek ismereteit, nyelvezetét, érzésvilágát figyelembe véve, az egyes korosztályokra szabta a foglalkozásokat. Ennek mentén kezdtük el felépíteni ezt a projektet a 7. és 8. osztályosok számára, majd egy foglalkozás erejéig a harmadikosok is bekapcsolódtak.

Bővebben...

Petőfi és a szabadság témanap

Ez a témanapunk már a március 15-i ünnep előkészítése volt. A forradalmi napokon túl a korszak hátterét is meg szerettük volna mutatni a gyerekeknek a korszakra jellemző, gyerekeknek is szóló alkotásokon, Petőfi életén keresztül. A témát művészeti ágakra felfűzött foglakozásokon vegyes korcsoportban járták körbe a gyerekek.

Bővebben...

Korcsolyázás 2014

A karácsonyi szünet utáni időszakban ismét együtt járt korizni az egész iskola a szakköridőben. Megkérdeztük a gyerekeket, hogy mi a véleményük arról, hogy tanítási időben az egyész iskola együtt jár korcsolyázni? Hogy szerintük miért jó, ha valaki tud korcsolyázni? Hogy látják, mennyit fejlődött a korcsolya tudásuk? Mit kedvelnek a legjobban a korcsolyázós délutánokon?

Bővebben...

Témanap

A témanapok alkalmával a gyerekek vegyes korcsoportban adott témának különböző oldalról való megközelítésével foglalkoznak, más és más művészeti ágakban (zene, mozgás, képzőművészet, dráma) tevékenykednek.

A januári témanapunkon József Attila: Indiában, hol éjjel a vadak című versét dolgoztuk fel.

Rogers Iskola és Óvoda

Video :: Vers témanap

Szakkör

A szakkör kötelezően választható délutáni foglalkozás iskolaidőben. A gyerekek 5-6 hetente megújuló szakköri tevékenységek közül választhatnak.

Ebben a videóban a karácsonyfadísz készítő szakkörön, a gyerekek a pelenkaöltést tanulják.

Rogers Iskola és Óvoda

Video :: Pelenkaöltés szakkör

Mestermunka

A Mestermunka készítésekor a diákok olyan tartalmában és formájában - szabadon választott témát dolgozhatnak fel, ami őket a legjobban érdekli. Ez az első hat év lezárása, melyben képet kaphatnak magukról is a kutatás, megírás, összeállítás, formába öntés terén. Egyben előremutató lehet számukra és a felnőtt világ számára is a későbbi saját tanulási technikájukra.

Komplex óra

A megszokott rogerses órák stílusában nem a tantárgyak szigorú határain belül mozgunk, tevékenykedünk, tanulunk, hanem, mivel általában egy természettudományos és egy társadalomtudományos tanár van jelen, interdiszciplináris szemlélettel, problémaközpontúan járunk egy-egy kérdés végére, dolgozunk fel sokszor heteken keresztül egy témakört. Gyakran a gyerekek önálló prezentációkat készítenek, amit az osztálynak bemutatnak.