Projektek

A különböző projektek a tanulás-módszertani technikák elsajátítására, kipróbálására adnak lehetőséget egy saját téma feldolgozása és bemutatása kapcsán. Ezek egyaránt megmozgatják kicsik és nagyok fantáziáját, alkalmat adnak a választásra és olyan, tantárgyakhoz nem köthető készségek kibontására, mint a kreativitás, a jó szervezőkészség, vagy épp a tolerancia.

Ilyen projekt például a mestermunka, a témanapok, a délutáni szakkörök és a nagyoknál a komplex óra.


Kreatív tábla rogerses módon

A harmadik osztály ebben a tanévben új terembe költözött, és az új tábla helyett a tanítók kérésére egy egész falat befestettünk tábla festékkel.

Bővebben...

Almaszüret

Almaszüreten jártunk a 2. Kék, Zöld és 3. osztállyal.

Bővebben...

Sport – és felolvasónap 2014

Idén már 4. alkalommal rendeztük meg a Maratoni Sport – és Felolvasónapot. Ehhez a rendezvényünkhöz kapcsoltuk hozzá a Könyvbolhapiacot és a papírgyűjtési akciónkat.

Bővebben...

Mestermunka bemutató 2014

A hagyományokhoz híven a 6. osztály idén is készített mestermunkát, amit a Rogers Napok keretein belül bemutattak az iskola többi polgárának is.

Bővebben...

FunRun futás

Fuss a Rogers udvarért!

A Rogers Iskola is részese lett a FunRun (Fundraising Run) közösségi adománygyűjtő futóversenynek.

Bővebben...

Témanap

A témanapok alkalmával a gyerekek vegyes korcsoportban adott témának különböző oldalról való megközelítésével foglalkoznak, más és más művészeti ágakban (zene, mozgás, képzőművészet, dráma) tevékenykednek.

A januári témanapunkon József Attila: Indiában, hol éjjel a vadak című versét dolgoztuk fel.

Rogers Iskola és Óvoda

Video :: Vers témanap

Szakkör

A szakkör kötelezően választható délutáni foglalkozás iskolaidőben. A gyerekek 5-6 hetente megújuló szakköri tevékenységek közül választhatnak.

Ebben a videóban a karácsonyfadísz készítő szakkörön, a gyerekek a pelenkaöltést tanulják.

Rogers Iskola és Óvoda

Video :: Pelenkaöltés szakkör

Mestermunka

A Mestermunka készítésekor a diákok olyan tartalmában és formájában - szabadon választott témát dolgozhatnak fel, ami őket a legjobban érdekli. Ez az első hat év lezárása, melyben képet kaphatnak magukról is a kutatás, megírás, összeállítás, formába öntés terén. Egyben előremutató lehet számukra és a felnőtt világ számára is a későbbi saját tanulási technikájukra.

Komplex óra

A megszokott rogerses órák stílusában nem a tantárgyak szigorú határain belül mozgunk, tevékenykedünk, tanulunk, hanem, mivel általában egy természettudományos és egy társadalomtudományos tanár van jelen, interdiszciplináris szemlélettel, problémaközpontúan járunk egy-egy kérdés végére, dolgozunk fel sokszor heteken keresztül egy témakört. Gyakran a gyerekek önálló prezentációkat készítenek, amit az osztálynak bemutatnak.