Projektek

A különböző projektek a tanulás-módszertani technikák elsajátítására, kipróbálására adnak lehetőséget egy saját téma feldolgozása és bemutatása kapcsán. Ezek egyaránt megmozgatják kicsik és nagyok fantáziáját, alkalmat adnak a választásra és olyan, tantárgyakhoz nem köthető készségek kibontására, mint a kreativitás, a jó szervezőkészség, vagy épp a tolerancia.

Ilyen projekt például a mestermunka, a témanapok, a délutáni szakkörök és a nagyoknál a komplex óra.


Bográcsozás a második osztállyal

Az idei évet is egy közös bográcsozással kezdték az iskola udvarán a másodikosok. Tavaly Mihály napra pásztortarhonyát főztek, idén pedig egy isteni paprikás krumplit. Jókedvükről ezek a képek mesélnek.

Bővebben...

Olimpia 2015

A negyedik osztály idei olimpiáját is hosszas készülődés előzte meg: a sportágak (pl.: gerelyhajítás, távolugrás) mozdulatainak elsajátítása, a fegyveres futáshoz szükséges pajzsok alkotása, a gyorsaság, a kitartás, és az erő fejlesztése a futó számokhoz.

Bővebben...

A világ keletkezése projekt

Második osztályban a Zsidó hagyományokkal és az ószövetségi történetekkel ismerkedünk a kultúrköri órákon. A teremtés történetét olvastuk. Festés közben, erről beszélgetve megismerkedtünk az egyiptomi teremtés mítosszal és a gyerekek elkezdték mesélni a nagy bumm „történetét”. Ekkor derült ki, hogy mennyire érdekli őket a világ keletkezése. Erre az érdeklődésre épült a majdnem fél éves projekt.

Bővebben...

Udvarzöldítés 2015

Így neveztük el a már második alkalommal megrendezett tavaszi kertészkedést. Az épület előtti virágágyásokba most főleg árnyéktűrő és évelő növényeket ültettünk, de került oda szegfű, bársonyvirág és még zeller is. A focipályás és a köves udvaron is nagy munkába fogtunk: olyan gyorsan növő sövényvesszőket ástunk be, amik remélhetőleg jól bírják a száraz talajt és megfogják a szél kergette port.

Bővebben...

Vers témanap

Hosszasan gondolkodtunk arról, hogy ezt a témanapot, ami a versről szól, milyen csoportokban érdemes megszervezni. Végül arra jutottunk, hogy a verssel annyira egyedi kapcsolata van mindenkinek, hogy nem szabjuk meg, kinek, milyen foglalkozásokon kell részt venni, így a szabadon választható, vándorlós rendszer szerint szerveztük meg a délelőtti programot. Végül annyi ötlet jött össze, hogy nem tudtunk választani, melyiket ne valósítsuk meg, így történt az, hogy egy-egy helyszínen több tevékenységből lehetett választani.

Bővebben...

Témanap

A témanapok alkalmával a gyerekek vegyes korcsoportban adott témának különböző oldalról való megközelítésével foglalkoznak, más és más művészeti ágakban (zene, mozgás, képzőművészet, dráma) tevékenykednek.

A januári témanapunkon József Attila: Indiában, hol éjjel a vadak című versét dolgoztuk fel.

Rogers Iskola és Óvoda

Video :: Vers témanap

Szakkör

A szakkör kötelezően választható délutáni foglalkozás iskolaidőben. A gyerekek 5-6 hetente megújuló szakköri tevékenységek közül választhatnak.

Ebben a videóban a karácsonyfadísz készítő szakkörön, a gyerekek a pelenkaöltést tanulják.

Rogers Iskola és Óvoda

Video :: Pelenkaöltés szakkör

Mestermunka

A Mestermunka készítésekor a diákok olyan tartalmában és formájában - szabadon választott témát dolgozhatnak fel, ami őket a legjobban érdekli. Ez az első hat év lezárása, melyben képet kaphatnak magukról is a kutatás, megírás, összeállítás, formába öntés terén. Egyben előremutató lehet számukra és a felnőtt világ számára is a későbbi saját tanulási technikájukra.

Komplex óra

A megszokott rogerses órák stílusában nem a tantárgyak szigorú határain belül mozgunk, tevékenykedünk, tanulunk, hanem, mivel általában egy természettudományos és egy társadalomtudományos tanár van jelen, interdiszciplináris szemlélettel, problémaközpontúan járunk egy-egy kérdés végére, dolgozunk fel sokszor heteken keresztül egy témakört. Gyakran a gyerekek önálló prezentációkat készítenek, amit az osztálynak bemutatnak.