Like
Rogers, az együttműködés, a bizalom és
a sokoldalú tudás iskolája Miben több ez az iskola?

Ismerkedő játék 2016

A Rogers Iskolában minden évben fontos pillanat az új elsősök felvétele. Hosszú folyamat vezet ide. Az ismerkedés során elsősorban azt tekintjük meghatározónak, hogy a család egésze hogyan viszonyul szemléletünkhöz, pedagógiai elképzeléseinkhez.

Felvételi folyamat

A hozzánk jelentkező gyerekeket márciusban egy mesés, játékos és kézműveskedős délelőttre hívjuk meg. Ilyenkor azt figyeljük, hogyan tudjuk majd őket vezetni, segíteni az iskolai életben, és ők hogyan fognak tudni együttműködni hosszú éveken keresztül. Már régi hagyományunk, hogy ennek a délelőttnek a szervezésében fontos szerepet vállalnak nagyobb diákjaink. Két héttel a felvételi játék előtt pályázatot hirdetünk az iskolában a vállalkozó diákoknak, hogy mivel szeretnék segíteni az óvodások számára fontos délelőttöt. A nap keretjátékát a tanítóink találják ki, de a tornatermi kalandok megvalósítása és a foglalkozások vezetése már a jelentkezők feladata. Ezeken az alkalmakon látjuk, milyen fontos érték az elfogadás, az, hogy a gyerekek megtanuljanak dönteni a saját dolgaikban, átlátni és megszervezni az életüket. Ezek segítségével tudnak olyan remek foglalkozásokat szervezni a kicsiknek, amikre mi mindig büszkék tudunk lenni. Több olyan hetedikes diákunk van, akik harmadikos koruk óta ezeket a szombatokat nem pihenéssel, hanem az óvódásoknak szervezett foglalkozással töltik. Idén március 19-én, szombaton tartottuk az ismerkedő játékunkat. Sok kis gyerek jött el hozzánk, izgultak, miközben ügyesen megoldották a mesébe illő feladatokat és még jól is érezték magukat nálunk.

Iskolába menni óriási megterhelés minden gyereknek még akkor is, ha iskolaérett, és már iskolába vágyó kis elsős. A pedagógusok a Rogers Iskolában tudják, hogy nem minden gyerek ugyanakkor lesz kész az iskolára, ezért az első osztályban a tanítók sok mozgást, játékot iktatnak be a tanulás mellett a nap programjába, az óra alatti tevékenységet többször váltogatják, úgy alakítják az órákat, hogy a gyerekek kellő terhelés mellett pihenni is tudjanak. Fontos, hogy a nyitott, érdeklődő kisgyerekek tudásvágya ne múljon el, hanem kiteljesedjen, szeressenek, akarjanak tanulni. A mozgás, a tevékenységen keresztül való tanulás a legfejlesztőbb a 6-7 éveseknek, ezért úgy építjük fel az órákat, hogy ne kelljen az elsősöknek 45 percig egy helyben ülni. Amíg jó idő van, igyekszünk sok foglalkozást az udvaron tartani.

Nálunk nincs házi feladat az első 2 évben, viszont vannak délutáni foglalkozások, ahol a gyerekek a legváltozatosabb képességeiket kibontakoztathatják, a színjátszás, a zenélés, a sport, a különböző képzőművészeti tevékenységek mind ezt szolgálják. Nincs rá szükség, hogy a szülő délután rohanjon a gyerekért és különböző különórákra vigye. Az iskola megadja erre a lehetőséget biztonságos környezetben, mert az érzelmi biztonság nagyon fontos egy iskolában. Otthonos hangulatot igyekszünk teremteni az osztálytermekben, minden terem kicsit más, mert a benne élők: gyerekek és tanítók alakítják olyanra, amiben ők jól érzik magukat. Van, ahol egy nagy kanapé van a sarokban vagy egy szőnyeg ülőpárnákkal, esetleg egy jurta. Az érzelmi biztonság megteremtésének másik eszköze, hogy az osztályok között nagy az összetartás. A nagyok megtanulnak gondoskodni a kicsikről, a kicsik pedig sokat tanulnak a nagyoktól. Itt a Rogersben úgy dolgozunk, hogy az iskolai kötelező anyagon túl, sokszínű és sokszintű, a mindennapok során jól alkalmazható ismerethez jussanak a diákjaink. Olyan iskolát hoztunk létre, ahova a gyerekek szeretnek járni. Reméljük, sok mindenkit viszont látunk majd szeptemberben a két induló első osztályban.

Az egyik keretjátékunk meséje

Egyszer volt, hol nem volt, az Óperenciás tengeren és az Üveghegyen is túl, élt egy Öreg Király, két csodaszép leányával. Egy napon a lányok elindultak sétálni, de a sűrű, sötét rengetegben eltévedtek. Egy sárkány talált rájuk, elvitte őket a Színes erdőbe, és ott tartotta fogva a két királykisasszonyt. Az ő megmentésükre indult útnak bátorsággal, furfanggal és jókedvvel felvértezve egy csapatnyi lovag és tündér. Hosszú és fáradságos úton végül mindenki eljutott a királylányokhoz, kicselezve, és ezzel elüldözve a sárkányt. Hazavezették a lányokat az Öreg Király várába, ahol cserébe a megmentésért mindenféle vigalomban volt részük. Volt ott tánc, lovagcsákó, korona, vicces lufifej , báb, só-liszt gyurma figurák készítése. Aki a nagy mulatozásban elfáradt, a vár egyik csendes zugában pihenhetett, hallgathatott más hősökről mesét, vagy megörökíthette élményeit egy csodaszép rajzban. Végül mindenki fáradtan, de tele élményekkel távozott, reménnyel a szívében, hogy szeptembertől újra visszavárja őt az Öreg Király vára.

Elsős tanító 2017/18

A 2017/18-as tanévben Tallér Júlia lesz az egyik elsős tanító. A vele készült interjú itt olvasható.

Taller Júlia

Interjú : Tallér Júlia

Feliratkozom

Összeállítottunk egy 8 részből álló hírlevél sorozatot, amiben az iskolaválasztás minden fontos kérdésére igyekszünk választ adni.

Iratkozzon fel most és ismerjen meg minket!

Mi iránt érdeklődik?

Kopogtató

A gyerekeknek készség- és képességfejlesztő játékokat tartunk, bevonva őket az általunk használt tanulási formákba, helyzetekbe.

Rogers kopogtato

Ismerkedő foglalkozások

Alapítványunk

Iskolánk és óvodánk fenntartója a Carl Rogers Személyközpontú Iskola Alapítvány.

Alapítványunk